Ett helt vanligt vardagsinlägg

 
Jag vill börja med att säga tack. tack till alla som kommenterade, berättade, visade sin omtanke, delade med sig, i mitt inlägg "det kändes som om hela jag stannade upp".. både här i bloggen och i facebookgruppen finlandssvenska bloggare. det kändes bra att få berätta vad jag gått igenom. Så, tack! Nu har det gått en lång tid sedan bloggen sist uppdaterades och det kan jag ärligt säga att beror på noll lust att skriva något över huvudtaget. Jag har knappt haft igång datorn, inte redigerat bilder, bara varit omotiverad till att göra något alls som har med datorn att göra.. Soffan och sängen har prioriterats mer, men nu från ingenstans har jag fått lite motivation till att uppdatera bloggen..
 
 
Vad har jag då haft för mig sedan jag sist uppdaterade bloggen? Jobbat har jag ju såklart gjort, men förutom det började jag och robb isolera vårt uteförråd någon gång i början av november. det tog oss ungerfär en vecka och nu är förrådet ritkigt fint, bara någon list runt dörren som fattas. En kväll i mitten av november var jag på klassträff till Vasa, alla kunde inte komma men det var iallafall kul att träffa de som väl var där. Jag har varit på rådgivningsbesök och läkarundersökning och fått lyssna på bebisens hjärtljud ♥ 
 


På självständighetsdagen var jag och robb till ett mycket kallt Haparanda (- 20 grader)..  och hela vägen dit var jag åksjuk, så nu ska jag inte få för mig att åka iväg på någon längre trip än en timme hemifrån för det är vad jag just och just klarar av nu när jag är gravid. jag passar bäst hemma i soffan. Från Haparandra kom vi iallafall hem med allt som stod på shoppinglistan samt lite till. 

 
Under veckan som varit nu har jag varit på promenad med en vän jag gick i yrkes med. En dag träffade jag Sara och Wilton hemma hos dem, vi böt julklappar, pratade i flera timmar och åt kvällsmat tillsammans innan jag for vidare hemåt. Jag har hunnit med julstädning, vilket var ett heldagsprojekt. Igår på förmiddagen var vi en sväng på julgröt till monäsboden och tog en välbehövlig promenad i storsands skogar och på kvällen umgicks vi med Vincent och gänget hemma hos dem. Jag har fem lediga dagar (tre kvar), det är julafton om precis en vecka och inkommande vecka är full med program.
 
En bild fotad vid revskatan i monäs
 
En bild på en söt puff ♥
 
 
Iallafall har vi det rätt så julfint hemma hos oss nu. stjärnorna är i fönstret, julgranen har hittat in. idag tänkte jag eventuellt göra lite julgodis och på tisdag ska resten av julklapparna inhandlas och inpaketeras.
 
Årets julgran fick bli en äkta gran. mysigt!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: