Ett inlägg om graviditeten

 
Tänk att vi redan går in i vecka 20 (19+0). tiden går verkligen fort men ändå är det en lång väntan kvar. Morgonillamåendet gick ju om där någon gång vecka 12-13 och höll sig borta. vecka 17 slog morgonillamåendet till igen med buller och bång och att jobba morgonskift är lite av en plåga just nu. jag skulle vilja hoppas att det är något som kommer gå över snabbt. jag är dock glad över att jag är illamående och spyr endast de dagar jag jobbar morgon. alla andra dagar mår jag hur bra som helst.
 
 
 Bilder från min instagram: då jag gick in i vecka 15 / Första magbilden i vecka 17 i min favoritklänning som snart är för liten
 
Bilder från min instagram: då vi köpt vagn och piff fick för sig att testligga den / skärmdump från graviditetsappen idag
 
 
Magen växer och jag tror mig nog ha börjat känna bebisens rörelser redan sedan två veckor tillbaka. fast vad vet jag som inte varit gravid förr. det känns iallafall som ett litet fladder och gaser tror jag inte att det är. Efter jobbet har jag alltid ont nere i korsryggen men några andra krämpor har jag inte än. Den 27e ska vi på ultraljud och förhoppningsvis får vi reda på om det är en flicka eller pojke då. vi är för nyfikna för att inte ta reda på. Själv tror jag att det är en pojke men man kan ju aldrig vara säker och vi har absolut inte någon skillnad vad det blir ♥ i måndags var jag på läkarundersökning och fick återigen höra bebisens hjärtljud, lika underbart varje gång! 
 
 
 
Här ser ni ett av våra fynd från haparandaresan, vagnen. vi hade ingen som helst plan på att bli med vagn än trots att jag nog redan bestämt vilken vagn vi ska ha, men med ett bra pris och trevlig butikspersonal så passade vi på. vi kom hem med både vagn och bilstol från butiken och är mer än nöjda. Jag är verkligen inget proffs på dethär med barnvagnar och dess namn men om vi parar ihop Emmaljunga, duo, combi, edge och duo s outdoor chassi så får vi nog ihop ett fint namn tillslut. Det är en hel del saker kvar att inhandla inför lillens ankomst men det ska vi väl nog hinna med, hehe. 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag vet inte vad jag tycker om djurtestade vagnar ;) Men det verkar ju ganska frivilligt och mysigt att testa vagnen och det var en söt testare :P :D

Svar: Det var egentligen en engångs händelse för sen har ingen av katterna undersökt den desto mer. vi kommer självklart se till att de inte börjar sova i den sen då bebisen väl är på utsidan, de är som tur lätt att lära rätt och fel våra hårbollar :)
Linda Sjölund-Åström

2017-12-17 @ 14:57:29 / URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: JUNITJEJ

SÅ fin vagn!

2017-12-17 @ 20:03:21 / URL: http://www.junitjejen.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: