Stöd lokala företag - spara pengar

Inlägget är ett samarbete med Lokalförmån - Lähietu
 
 
Att handla lokalt är något som vi i Österbotten är rätt så duktiga på, eller i hela Finland egentligen. det är iallafall min uppfattning. Vi köper gärna lokalt producerade råvaror, vi stöder företag i hemknutarna för att vi är bekanta med dem från många år tillbaka. Vi vill så gärna stöda de lokala företagen, vilket i sin tur leder till att du och jag spenderar en hel del pengar också, eller hur? Vad skulle ni säga om jag berättade för er att ni skulle få 10 % rabatt varje gång ni handlar lokalt.. med ett enda kort? fortsätt läs under bilden!
 
 
 
Har ni hört talas om Lokalförmån - Lähietu? om inte, så ska jag kort presentera vad det handlar om. Lokalförmån-Lähietu är ett relativt nytt företag startat av Robin Westerlund och Gusten Sundqvist. Lokalförmån-Lähietu grundades för att stöda lokala fristående företag och för att vi, som konsumenter, ska bli belönade för att vi stöder dessa företag (spara pengar med andra ord). Det som Lokalförmån- Lähietu erbjuder sina konsumenter är ett förmånskort. Förmånskortet visas upp vid kassan hos de lokala företagen som samarbetar med Lokalförmån-Lähietu, över 100 företag i dagsläget (största delen från österbotten men även runt åbo- och helsingforstrakten) - vilka de är kan man se på en lista här, i stapeln till höger. Genom att visa förmånskortet får vi 10 % rabatt på inköp upp till 100 €. rabatten stannar alltså vid 10 € per gång. ett exempel på hur förmånskortet fungerar: Hela Sjölunds- familjen är sugna på hamburgare en lördagskväll och vi stövlar in till Cindy´s Diner i Nykarleby. vi beställer 7 måltider och den totala kostnaden blir 60€. Då tar jag fram mitt förmånskort och vi får 10 % rabatt på vårt köp - vi betalar därmed 54 € och sparar 6€. Fortsätter vi såhär och stöder våra lokala fristående företag spricker spargrisen på nolltid ju. Hur ska man gå tillväga för att få förmånskortet då? läs under följande bild....
 
 
 
 
För att beställa ett förmånskort kan man endera kontakta Lokalförmån-Lähietu via facebook eller så beställer man det på hemsidan. Kortet kostar 49 euro och är i kraft i 12 månader framåt. Vadå , så man ska alltså betala för att få rabatt undrar ni säkert? Ja, det var också en av mina första frågor när jag fick nys om Lokalförmån-Lähietu, men kom snabbt fram till att man sparar in den summan på ett huj sålänge man handlar lokalt. Men lyssna noga nu alla intresserade... Jag har såklart en rabattkod till er: LINDA10 som ger er 10 % rabatt när ni beställer ert förmånskort. Det betyder att kortet kostar 44,10 € istället för 49 € ! beställer ni via facebook nämner ni koden där och om ni beställer via hemsidan fyller ni i koden i fälet ang. nätfaktura. svårare än så är det inte ♥ 
 
 
vägen till ett mera lokalt näringsliv 
 
Psst.. det var inte allt. om ni nu är intresserade av att beställa kortet och vill beställe ett nytt om 12 månader så gäller samma rabattkod,
bara så ni vet ♥ så kom ihåg min kod - LINDA10 

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

oh, diggar så detta kort!!

Svar: Man kan inte annat än gilla det. Så nytänkande på något vis!
Linda Sjölund-Åström

2017-02-01 @ 22:54:53 / URL: http://ziio.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: