Bilder från helgen som varit ( b i l d b o m b )

 
Vilken bra helg vi har haft. Hela fredagseftermiddagen och kvällen spenderade vi i kovjoki. i lördags hade vi en riktig slöar-dag och var bara hemma, ja förutom en liten sväng till jeppo på kvällen för att inspektera om några blåsippor dykt upp på samma ställe som ifjol vid ungefär samma tid.. och det hade de. så jag passade på att fånga dem på bild innan de försvinner. men att fota objekt som växer på marknivå, med macroobjektiv, som höggravid, ja det är inte det lättaste kan jag meddela. fniss!
 
 
Alla bilder är fotade med Nikon D700 och mitt macroobjektiv.
 
 
Vad jag älskar blåsippor!
 
 
Förutom blåsippefotograferandet hade det sluppit av en hel bit jäst efter Robbs mjödlagning, så vi passade på att använda biten till en sats kanelbullar. gott! vi provsmakade varsin och resten fick åka i frysen för att tas upp och tinas åt gäster. 
 
 
Gårdagen, söndagen, spenderades i monäs. vi var på skogspromenad och sen gjorde vi munkar och jag hann även ta en svängom med räfsan

 
Skogen har mycket att erbjuda den som gillar naturfotografering


 
I en gammal vacker skog
 
Vid en bäck / damm där vattnet forsade fint

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: