Gravidlista

 

1. Vilken vecka är du i nu?
Har nyss gått in i vecka 25 (24+2) och funderar hur tiden kan gå så snabbt men samtidigt så långsamt?

 

2. När är du beräknad?

13 Maj 2018, så det är ännu en lång väntan kvar

 

3. När fick du reda på att du var gravid?
Den tredje September 2017 plussade jag äntligen. Hade då gått mellan hopp och förtvivlan flera månader redan så vågade ju inte hoppas att det skulle ta sig fast det ju gjorde det ♥

 

 

4. När och hur berättade du för din partner att du var gravid?
Tänkte till en början att vi skulle testa tillsammans men under tiden Robb stod och grillade smög jag in och testade (fast bim inte hade varit än.. pga lång cykel) och så gick jag ut alldeles skakig och visade det starka plusset och lika glad som jag var han såklart.

 

5. Hur gamla var du och din partner och hur länge hade ni varit tillsammans?
26 år gamla båda två och vi hade då varit tillsammans lite mer än 11 år

 

6. Mådde du mycket illa i början?
Från vecka 8-13 spydde jag nästan varje dag 1 gång..

 

7. Är du känslig?
Är en väldigt känslig person redan sen innan graviditeten, så nu är jag väl nog extra känslig kan man väl säga.

 

8. När kände du bebisens första sparkar?
Innan vecka 18 började jag nog känna lite fladder men tydligare efter den tjugonde veckan.

 

9. Är du ofta orolig?
Nej inte egentligen. ibland oroar man ju sig för att något ska hända bebisen eller nåt sånt.

 

10. Har du fått bristningar?
Inget på magen men brösten har fått ta den smällen istället.

 

11. Hur många ultraljud har du gjort?
Fyra stycken. Ett tidigt i vecka 6 för att kontrollera att det verkligen finns ett foster denna graviditet och så ville farbror doktorn att jag skulle komma tillbaka så det blev ett till i vecka 9. Sen har jag varit på rutinultra i vecka 13 och i vecka 21. Allt har sett bra ut på alla ultraljud ♥

 

 

12. Vet du vad det blir för kön?
Det är en liten tös som buffar i min mage 

 

13. Hur vill du att förlossningen ska se ut?
Har inte hunnit fundera så långt men vi siktar väl på en vaginal förlossning, jag tar emot smärtlindring om jag tycker det behövs, förlossningen behöver helst inte dra ut på tiden allt för mycket och så har jag under hela graviditeten tänkt att jag ska lita på mig själv och min kropp att den vet vad som ska göras.

 

14. Vilka är dina favoritkläder?
Pyjamas!

 

15. Vad äter du mest/minst sugen på att äta?
Äter en hel del smörgåsar och massor med frukt, yoghurt och andra mjölkprodukter. Någon biff eller schnitzel är inget som faller mig i smaken alls..

 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Så spännande att följa din graviditet :) Skönt att allting gått bra hittills. <3

Svar: Tack för kommentaren :) roligt om det intresserar någon <3
Linda Sjölund-Åström

2018-01-23 @ 22:39:26 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: