En fin utflyktsdag

Sällan jag bloggar från mobilen, så jag vet inte exakt hur detta kommer se ut nu men vi gör ett försök, största irritationsmomentet blir väl att det inte går att marginaljuatera eller om jag ens får det publicerat via mobilappen?.. men, det gäller att passa på när blogglusten faller på tänkte jag. Det är fredag idag och har varit en fin sådan. Packade mig och katterna i bilen och for till monäs där jag spenderat min dag. Tog kameraväskan med och for på en tur med snöskotern, beundrade naturens krafter när det gäller isskulpturer. Så vackert det kan vara. (Ta en titt på min instagram) efter middagen var jag och vitchade nätet med pappa, tyvärr kom vi hem utan fisk denna gång.
 
 
Befinner mig i skrivandets stund vid villan, smuttandes på en tekopp framför en värmande brasa.. här tänkte jag sova inatt, inte framför brasan då men uppe på loftet dit värmen lägger sig sådär skönt. Skulle vara helt perfekt med norrsken också men det kommer aldrig på beställning tyvärr. Hur som helst är här tyst, mörkt, fridfullt och precis som jag önskade. Tänkte avsluta dagen med att bada bastu och äta yoghurt med jordgubbar. Ser framemot morgondagen då resterande familjemedlemmar kommer hit på korvgrillning, varm oboy och promenad på isen. Vill minnas att mamma pratade något om bulla också, hehe. En riktig sportlovsdag med andra ord, även om jag inte är så sportig av mig i mitt tillstånd.
 
 
Inatt kommer jag nog sova gott!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: