Graviditetsvecka 30

Befinner mig i skrivandets stund i graviditetsvecka 30 (29+4) och enligt preggoappen är det 72 dagar kvar. Om inte förr så nu börjar det nog kännas av att man är gravid. är sjukskriven denhär veckan på grund av foglossning, så har nu endast en arbetsvecka kvar att ta itu med och efter det SKA jag nog bara vara hemma. foglossningen är värst på nätterna när det ska svängas och bökas i sängen + att man ska upp och tömma blåsan, vilket ju resulterar i att nattsömnen blir lite lidande emellanåt. på dagarna värker det mest i ryggslutet. magen känns tung och spänd mellan varven (sammandragningar?).. men inte ska jag klaga, för annars mår jag hur bra som helst, ja och lilla tösen också ♥
 
Efter min senaste uppdatering om graviditeten så hamna jag att mäta mitt socker i 6 dygn eftersom resultatet från sockerbelastningen var lite på gränsen + att jag haft socker i urinen. sockret hölls dock fint under hela mätningen. ska mäta igen i 3 dygn före nästa rådgivningsbesök för att följa med lite hur det ser ut. Vad mer? har hittills gått upp ca 7 kg sedan inskrivningen, mitt Hb har sjunkt till 114 och äter därför järntabletter varannan dag nu en tid framöver (undrar om min höga puls kan bero på lågt Hb? pulsen över 100 de senaste besöken), bebisens puls har varit runt 145 vid de senaste besöken och mitt Sf- mått var 28 cm vid senaste besöket. 
 
Gravidcravings då? har ju inte haft några cravings ännu... hittills! alltså huhhu, några cravings på mat har jag inte men ingen kan förstå hur underbart GOTT fuktig blomjord (blandat med torv) doftar. och bastudoft med tjära. jag  m å s t e  bara få dofta liite till. så ni kan ju tänka er hur det ser ut hemma hos oss. grönväxterna blir vattnade regelbundet, jag går och krafsar i blomjorden och doftar på den och så badar vi bastu åtminstone tre gånger i veckan och kastar på flera skopor med bastufodtsdroppar i. vet inte om man ska skratta eller gråta?
 

Kommentarer
Postat av: A

Grattis till graviditeten! Har ni funderat ut några namn? :) Är alltid intresserad av vad folk planerar att namnge sina barn.. hehe

Svar: Tack :) jo vi har nog en hel del namn på listan, men de hålls hemliga tills tösen är född :)
Linda Sjölund-Åström

2018-03-26 @ 11:46:48

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: