Dagen då Isabelle fick sitt namn


Kvällen innan hade vi dekorerat lite sådär enkelt i församlingshemmet där vi skulle ha dopet. Även allt ätbart förde vi dit dagen innan så att vi bara skulle ha oss själv att ställa innan dopet och inte behöva stressa. det kan jag säga såhär efteråt var ett smart val. skönt också att inte alls behöva fundera på porslin och servering, för allt det skötte de om från församlingen. Bara någon månad tidigare bestämde vi också (jag och robb) att vi skulle ta två flugor i en smäll och viga oss samtidigt som Isabelle blir döpt och det nämnde vi såklart åt prästen på dopsamtalet hemma hos oss. det blev en överraskningsvigsel innan dopet och vi tycker det var blev lyckat. enkelt också!
 
När vi bestämde oss för att vi ville gifta oss klickade jag hem en vit, lite finare men ändå enkel klänning som var kortare framtill och längre baktill. jag kände mig jättefin i den. En brudbukett band jag ihop själv kvällen innan och gjorde en matchande corsage till robb. Det svårtaste har absolut varit att välja ring. åh jiisus vad mycket fina ringar det finns. sist och slutligen blev det en nätt ring i gult guld med 3 diamanter som passade fint tillsammans med min förlovningsring. Allt var nu fixat. Till dopkaffet bjöd vi på smörgåstårta, kex, kokosbollar och sånt smått samt tårta som Linn Andersson gjort. Isabelles dopklänning var samma som hennes kusin Vincent hade då han blev döpt och som hans mamma Jennifer sytt om själv. vi böt bara band till de jag fick runt blöjtårtan på babyshowern ♥
 
Vi har många bilder från dagen och i detta inlägg vill jag dela med mig av några.

 
Bukett och klänning, check
 
 
Då jag vaknade på morgonen for jag iväg till Lindas hår- och sminksalong några meter från sängen.
 
 
Ögonskuggspaletten fick komma till använding för en gångs skull
 
 
Buketten består av rosor, eukalyptus och brudslöja
 
 
Förberedning + en som sov sig igenom doppandet efter dopcermonin
 
 
Finskorna på
 
 
Hårsmycke och lite finare örhängen dagen till ära. Robb har fotat bilden. 
 
 
Våra ringar 
 
 
Min fina ring av märket Kohinoor modell "Helene"
 
 
 I församlingshemmet
 
 
 Nu får du kyssa bruden (men it fö läng, sa prästen, hehe!) Johan Segerstam har fotat bilden
 
 
Isabelle sov sig igenom dopcermonin. foto: Johan Segerstam
 
 
 Isabelle Alvina Johanna Åström. Faddrarna är min syster Therese och Robbs syster Jennifer. foto: Johan Segerstam
 
 
Herr och fru (eller gobb å tjäng som någon sa) foto: Johan Segerstam
 
 
 Fotografering efter dopkaffet.. eller kanske jag ska säga efter att Isabelle vaknat. min fina lilla familj ♥ foton: Sol-britt Ståhlberg
 
 
Isabelle charmerar alla som kommer i hennes väg. Vilken gosig min ♥ foto: Johan Segerstam 
 
 
Faster Jennifer och Isabelle. foto: Johan Segerstam
 
 
Isabelle i kusin Vincents famn. foto: Johan Segerstam
 
 
En bild på mig. Foto: Johan Segerstam
 
 
Min man ♥ foto: Johan Segerstam
 
 
foto: Johan Segerstam
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Så fina bilder! Och va duktig du är på att binda ihop blombuketter! Wow! :D

2018-11-08 @ 09:06:30 / URL: http://nadjuska.blogg.se
Postat av: Daniela Björkman Brunell

Vilka underbara bilder! Vi fick dela både bröllopsdag och vigselpräst!😃

2018-11-09 @ 19:46:27

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: