4 månader

 
 
Snart blir vår lilla Isabelle 5 månader, så jag känner att det vore dags för en 4 månaders uppdatering om henne nu. Å oj så mycket det händer i hennes utveckling hela tiden. hon är påväg att svänga från rygg till mage vilken dag som helst. hon rör på sig allt mer i både rygg- och magläge, hon har hittat sina fötter, hon greppar tag i saker och allt ska såklart via munnen, hon tycker om sina smakportioner (och majsbågar!!), hon gör alltmer ljud och läten ifrån sig och det senaste är att göra pruttljud med munnen så dreglet yr åt alla håll. Hon sover fortfarande lika bra om nätterna (ca från 22-10 med några amningstillfällen där emellan) och nu har jag äntligen fått henne att tycka om att sova i vagnen om dagarna också. 3 vilor i vagnen hinner vi med på en dag och den första vilan är alltid längst. då tar vi en promenad så jag själv får frisk luft också. nu får jag dock ta det lite lugnt med promenerandet känner jag, för foglossningssmärtan börjar göra sig påmind.
 
 
 
Mammas lilla älskling!
 
 
På 4 månaders kontrollen vid rådgivningen visade vågen 6590 gram och mätstickan 63 cm. så hon följer sin kurva fint. allt såg också bra ut på läkarkontrollen vi var på då. Just nu använder vi mestadels kläder i storlek 62 men också lite i 68 har vi börjat använda. vissa plagg i storlek 62 börjar vara för små snart, så mammalådan, som fungerar som förvaring åt Isabelles urväxta kläder, börjar snart vara halvfull. tur att lådan är stor. snart får vi fara på mer klädshopping, hehe.
 
 
I skrivanders stund är jag nöjd över vardagen som den är just nu, tillsammans med Isabelle. Amningsstrul har vi lite nu som då men under veckan som varit har allt gått bra. skönt. som jag redan nämnde blir hon snart 5 månader och jag vet inte riktit om jag hänger med. snart är hon ett halvt år. tiden går så fort. 
 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: