Isabelle 8 månader

 
Dags för en 8 månaders- uppdatering om Isabelle. tänk att hon snart varit lika länge utanför magen som hon legat där i. tiden rusar iväg och mammaledigheten, den tar slut i februari. hon är ju snart ingen bebis längre egentligen, men för mig kommer hon nog vara min lilla bebis en lång tid ännu. min lilla lilla älskling ♥
 
 
Längd och vikt. Vi var till rådgivningen (och läkarundersökning) bara någon dag efter Isabelles 8 månaders- dag. Vågen visade på 8520 gram och hon var 69,7 cm lång. vi använder fortfarande kläder i storlek 68 och några av 74- plaggen också. hon börjar bli lite för lång för liggdelen snart, speciellt med åkpåsen i, så vi har de senaste dagarna testat med sittdelen och jo, hon verkar nog gilla den också. 
 
 
Rutinerna är de samma som vid förra uppdateringen. sömnen är också likadan som sist, bara att hon någon natt kan få för sig att vara lite ledsen. om det då beror på tänder eller annat vet vi inte riktigt? hon sover sin dagsvila som fortfarande är mellan 1-4 timmar och sen en kvällsvila på 1-2 timmar och en nattssömn på ca 10 timmar med två amningsstunder. på tal om amningen, så har inget förändrats där heller och varken hon eller jag har någon plan i att sluta amma än på en stund. jag siktar på att amma sålänge Isabelle vill tror jag. vi ammar ca 8 gånger på ett dygn.
 
 
Framsteg. Isabelle gör nya framsteg för varje dag som går. vid 7- månaders uppdateringen gissade jag att hon ställer sig upp och stå efter saker innan 8- månaders dagen och det stämmer nog. hon ställer sig upp och står och vid något enstaka tillfälle har hon också stått utan att hålla i sig, dock bara någon sekund. Isabelle fick ju en bil i julklapp som hon tycker om att ställa sig uppefter och som alla vet har bilar hjul som snurrar, vilket nu har lett till att bilen har blivit lite av en lära-gå-bil eftersom hon går efter den då den rullar iväg när hon hänger över den. hon kryper allt snabbare och vill klättra upp på föremål.
 
Ljud. De nyaste orden/läten hon gör nu är: dä dä, ba ba ba, ne ne, vaah. och så säger hon mamma, speciellt om hon är lite trött och ledsen. annars sitter hon en hel del och pratar med sina leksaker, spelar läpptrumpet, brummar som en bil ...
 
 
Det var allt vad jag kom på i denna stund. det händer något nytt varje dag, så det ska bli spännande att se vad som händer som näst. kommer hon ta sitt första steg under nästa månad? eventuellt!
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: