Ett inlägg om annat

 
Det är lätt hänt att bloggen till största del består av inlägg som handlar om Isabelle just nu, vilket egentligen inte är så konstigt eftersom en så stor del har med henne att göra. hon är vår prioritering nummer ett. så för en gångs skull kommer här ett inlägg om något annat, lite om vad vi gjort sedan årets början, vad vi kommer göra och ser fram emot. 
 
 
Förändringar i livet. Förutom att jag är hemma med Isabelle om dagarna så består varje dag av vagnpromenader. Det är så skönt när det är dags för vila och jag får lite frisk luft. jag går allt mellan 3-6 kilometer i fint väder och i mindre fint väder. Till förändringarna.. sedan någon vecka tillbaka började jag med styrketräning i kanske 15 minuter efter att jag kommit hem från promenaden. Annars gör jag hushållssysslor eller bara slappar i soffan med något youtubeklipp.
 
Andra förändringar förutom styrketräningen, är att jag ändrat på min kost lite och har lyckats rätt så bra att hålla mig till den. Jag har minskat rejält på potatis, ris och pasta och vi äter mycket mer grönsaker. Hellre frukt än bulla och smörgåsar. Bättre omelett än havregrynsgröt till lunch. Kosten har jag inte ändrat enbart för att gå ner i vikt utan för att min kropp ska må bra och så jag kan vara en piggare och starkare mamma till Isabelle. En annan förändring gäller mobilanvänding/sociala medier sålänge Isabelle är vaken. jag tog mig i kragen och skärpte mig och har lyckats bra med att hålla mig borta från att skrolla genom sociala medier sålänge Isabelle är vaken. måste jag av någon anledning titta så får hon vara med. annars vill jag vara där och se henne.
 
 
Vackert vinterväder!
 
 
In i veckorna brukar vi se till att besöka Isabelles faffa en kväll i veckan. Ibland far Isabelle och jag till monäs in i veckan och så far vi nog dit på helgen en gång också. På onsdagkvällar har jag körövning med Euforiakören och på söndagar har vi babysim på morgonen. Isabelle har blivit så duktig på babysim och tycker verkligen om att få fara och simma och dyka. Babysim är kul för hela familjen!
 
 
Vad mer. jo, i början av året var vi bjudna på bröllop. Vi har träffat vänner, vi har skottat snö, vi har kört snöskoter, Jag ordnade en mamma-babyträff, Robb har varit på någon enstaka arbetsresa, Isabelle har någon enstaka gång varit med sin mommo och moffa när jag haft ärenden någonstans. Ja, lite sånt. Nu skulle det gärna få hända något spännande snart, och det kommer det göra också..
 
 
Vi planerar att fara på en liten familjeresa i slutet av nästa inkommande vecka. Det blir två nätters övernattning på badhotell, ett besök till ikea samt inhandla ny bilstol till Isabelle. Så där har vi något att se framemot. inför den kommande minisemestern tänkte jag inhandla en såndär engångs- vattentät kamera så vi har lite minnen från Isabelles första badhus-besök.
 
 
Annat vi ser framemot är våren. För när våren kommer ska vi så småningom påbörja lekstugans renovering. det kommer bli  s å  bra! eftersom Isabelle, uppenbarligen, kommer gå i sommar ser jag framför mig hur hon pysslar på där vid lekstugan hos sin mommo och moffa ♥
 
 
När det är kvinnodagen behövs nog en tårtbit tycker jag.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: