DET kan ni fundera på!

Nu är helgen snart över och för min del har det mest bara varit jobb. men nu har jag sista arbetsdagen över och nu ska jag vara ledig tills jag åker till vasa igen! det behövs kan jag säga.. Fredagen tillbringade jag vid villan med Tobias, Minna och Sofia. vi grilla, bada balja, simma, kolla tv, myst osv.. Lördag var jag på jobb från 10-18, efter det for jag till kovjoki och före läggdags såg vi på en suuperbra film. Idag Söndag har jag jobbat 06:45-14:45. nu är jag hemma i monäs och tänkte gå ut en sväng eftersom det är så fint väder! hmmm.. påtal om väder:

Idag fick jag plötsligt en stor längtan efter höst! fina färger i naturen, ganska varmt ute ännu om man tänker efter.. (och så får jag ju bli sambo igen!) tänk vad många det är som på vårsidan skriver om hur de längtar såå efter sommaren, då sommaren väl kommer är det ändå ingen som faktist är nöjd. antingen gnälls det över att det regnar (åååneeejj!!), eller så är felet att det är alldeles för varmt, och då det är svalt ute får man höra hur det önskas lite sommarvärme.. var ligger felet? har ingen aning!! själv gillar jag sommaren och allt vad den har att bjuda på (förutom getingar då).. jag gillar regnet och åskan, ibland tycker jag om då det är svalt, och också när det är riktit varmt ute (nu menar jag över 25 grader!!) det är ju faktist det som ÄR sommar.. eller är jag helt ut och yrar?

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: