Projekt "nytt soffbord!" ✓

När jag första gången skrev om att skaffa ett nytt soffbord visste jag inte än hurudant det skulle bli. länge hade jag i planerna, inspirerad av maria, att göra ett lastpallsbord, men den planen suddades ganska fort ut och tankarna låg nu vid att göra ett bord av fyra äppellådor. men inte det heller blev av. så tittade jag på pinterest och fann några bord som man lagt en annan färg träskiva ovanpå ett ex. vitt bord och jag tyckte det var jättesnyggt! SÅ då jag och jennifer var till ikea köpte jag med mig ett vitt lack soffbord hem. så for jag och köpte laminat i precis den färg jag ville ha- lite grådaskigt och gammalt liknande. 


 

Pappa hjälpte oss att såga till laminatplattorna till passande längd för bordet och så limmade robb fast laminatet på bordet. det blev sååå snyggt!! nu har vi bara kvar att antingen lägga lister runt vid kanterna så att "skarven" inte syns, eller måla kanterna! det får bli ett senare projekt för just nu duger det som det är tycker jag!




För att inviga vårt nya soffbord köpte jag vita tulpaner, la nya ljus på silverfatet och oj så fint det blev :)




Okej, nu blev det tulpaner och ljus på alla bilder, men ja, bordet blev precis som jag ville! ♥



Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Det blev ju riktigt fint! Så händig du är. :)

Svar: Tack tack :) hehe, jo men det som jag gjort bäst är väl att kommendera robb och pappa :D
Linda Sjölund-Åström

2015-01-14 @ 15:30:57 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Cassandra

Blev ju jättefint! :)

Svar: Tack tack :)
Linda Sjölund-Åström

2015-01-14 @ 17:24:34 / URL: http://sensor.blogg.se
Postat av: Jarina

Wow så fint det blev!

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2015-01-17 @ 22:55:07 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Oj, ni har nog de så fint hemma hos er! :)

Svar: Tack Nicolina! vi e nog jättenöjda :) :) ni måst kom å häls på :D
Linda Sjölund-Åström

2015-01-31 @ 12:06:36 / URL: http://nicolinaa.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: