BILDBOMB FRÅN GALAN

 
I ett snötäckt Vasa var det igår dags för bloggala i stadshuset. Jag städa upp mig från topp till tå och är glad att både hår och smink hölls oändrat hela kvällen. Frisyren fick till sist bli en enkel 2 minuters håruppsättning och passade mig bra tyckte jag. röda läppar och naglar och ögonlocken fick lite guld på sig. eyelinern var nog det svåraste med hela munderingen. Klänningen var en svart långklänning från nelly som var onödigt lång, men den fick duga. Här kommer en massa bilder på mig till att börja med:
 
 

Jag vill tacka robb som hjälpte mig att ta lite bilder på mig före jag for ut i snöyran! (nästsista bilden hahah!)

 


Sara hämtade mig och så for vi till stadshuset lite efter klockan 18. 




 
Då vi kom dit blev alla som ville, fotograferade vid en fotovägg. Sara poserade fint medans jag inte poserade lika fint och aldrig vet hur jag ska stå heller eftersom det oftast är jag som står bakom kameran. efter fotandet fick man mingla med allt festfint folk, egentligen skulle man få en välkomstdrink också men något sådant hittade inte vi någonstans. så småningom fick man börja söka sig till själva festsalen... 





I salen var det jättefint och i taket hängde fina kristallkronor. I publiken satt många vackra människor i glitter och glamour.


 
 
Jag satsade på att fota med min blixt hela kvällen(sb-700) för att få ha så kort slutartid samt så skarpa bilder som möjligt. kändes som ett säkert val! Bilderna blev helt okej med tanke på att jag ALDRIG haft möjlighet att använda blixten tidigare, så där var jag allt en nybörjare kan man säga. Ärligt talat har jag ingen aning om hur man ska ha blixten heller, så jag fick helt enkelt prova mig fram. Pinsamt! Maria, har du några bra tips? :) andra fotorelaterade störigheter: mickstativen på scen som hela tiden ville vara i fokus samt att jag satt lite för långt åt sidan.






Fredrik Furu inledde med fin musik och med sig hade han Joel Svenfelt. Joel är också från Monäs, precis som jag, & han hade gärna fått sjunga och spela själv också tycker jag, för jag kan lova er att han är duktig! redan i lågstadiet var han proffs på gitarr!




Här får Maria ta emot priset som vinnare av årets foto- och videoblogg! det var hon verkligen värd ♥ hon hade passat in i många andra av kategorierna också tycker jag. På bild ser ni också Anne och Hannah som var värdar under kvällen. 


 
 
Här fick vackra Linda Antus ta emot priset som vinnare av årets kreativa blogg! Grattis till dig, det var du värd!
 
 


Michelle och Jannike från Autre delade också ut tre priser under kvällen; på kvällens finaste outfit, finaste makeup och finaste frisyr. 





Sandra Emilia vann kvällens finaste makeup. titta så fint de glittrar ihop i sina guldklänningar ♥


 
 
Här fick Michelle ta emot priset som vinnare av årets mode- och skönhetsblogg. Grattis till dig!
 
 
 
 
Ronya uppträdde också under kvällen med flera bra låtar!
 
 
 
 
KAJ fick ta emot priset som vinnare av årets artist! Tjohoo! tyvärr uppträdde de inte med någon låt.
 
 


Min favorit bloggerska, Carro, fick ta emot priset som vinnare av årets blogg! Många grattiskramar till dig!




 
Stora applåder till Maria och Ida-Marie som ordnat denhär otroligt minnesvärda och fina galan! Själva galan avslutades fint med stående publik och glädjetårar. Nu i efterhand kom jag på att alla galadeltagare tillsammans hade kunnat skaffa ett presentkort till spa som överraskning åt våra fina arrangörer. det är väl tanken som räknas, eller hur?


 

Efter galan for nästan alla på efterfest till Plan B som var privatbokat för oss framtill klockan 01:00. Dit fick vi åka i limousin. hela kvällen har varit riktigt lyxig. förutom smiths burgers kalla hamburgare. som tur var de goda ändå. Jag drack en eller två jordgubbsmilkshakes och umgicks med fint festfolk. Bland annat med Mimmi och gänget. halv 2 tackade jag för mig och robb var snäll och hämtade mig ♥


 
Här ser ni goodiebagen som alla fick på galan. i den fanns bland annat en fin termosmugg från pauling, bodylotion från dermosil, ett fint armband från glitter, deodorant från nivea, en mjölkdryck med kokossmak och en disktrasa. förutom det fanns det i goodiebagen en hel hög med rabattkuponger till alla möjliga ställen! Kul med goodiebags tycker jag! TACK FÖR EN FIN KVÄLL ♥
 
 
Är du med på någon av bilderna är det fritt fram att använda den.
Bilderna har en copyrightstämpel på sig som inte får beskäras bort. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hmm, disktrasan glömdes visst bort i min goodiebag. Nå, de andra sakerna var också fina :)

Svar: Hörde någon annan som inte heller hade fått en disktrasa. men det är nog inte hela världen :)
Linda Sjölund-Åström

2015-11-22 @ 22:50:04 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: Anna Betlehem

Åh vilka glamorösa och fina bilder du tagit på galan !!

Svar: Nämen tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2015-11-22 @ 23:16:23 / URL: http://sevendays.fi/annabetlehem
Postat av: Anonym

Jättefina bilder! Det var trevligt att träffas :)

Svar: Tack så mycket! ja det var det :)
Linda Sjölund-Åström

2015-11-23 @ 00:06:55 / URL: http://nouw.com/nillamelia
Postat av: Jarina

Oj va fin du var! :)

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2015-11-23 @ 11:06:59 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: