Besiktat bilen och pickat mig själv i magen ..

Intressant och lockande rubrik? eller så inte! 
Tänkte bara berätta lite kort om dagen som varit och snart farit. denna tisdag började lite efter åtta när jag steg upp och gjorde alla morgonsysslor och for iväg till skolan från 9:15-11:30. där lärde vi oss om diabetes och insulin, och så demonstrerade lärarinnan hur man mäter blodsockret/testar blodsockret (?) och hur man gör en subcutan injektion (läkemedel sprutas in i underhudsfettet, "i magafläschi"). alla vågade mäta blodsockret, men vi var bara tre som testade på subcutan injektion och jag var en av de tre. det var bara roligt att testa tycker jag & nu kommer jag nog våga senare i livet om det handlar om att injicera någon annan.
 
Efter skolan var det dags för... vårat sista socialhandledningstillfälle, som denna gång bestod av bland annat kaffe & hembakt äppelkaka, sångstund, julprat och mycket mer. nu har vi gjort alla 3 socialhandledningstillfällen tillsammans med en grupp äldre på fylgia och vad kan jag säga mer än att det har varit roligt och givande! :)
 
Sedan var det dags för den årliga... bilbesiktningen. bilen gick såklart (halåå, det är ju min audimobil vi pratar om) igenom besiktningen! (och varför ska ni veta det då, undrar ni säkert.. tja, kanske inte ni men kanske jag vill läsa det sen om 2 år att ahaa, dendär dagen besiktade jag bilen, okej..) tjohoo! NU är det dags för svenska hollywood fruar och i pauserna byter jag till sprillansnya sängkläder OCH sängöverkast ♥ hejdå!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: