IKEA #2

Igår var det självständighetsdag och istället för att sitta hemma och se på okänd soldat och balen så firade jag och Jennifer med att åka till Haparanda på ikearesa. jag var uppe före tuppen och steg upp klockan 3 och gjorde mig i ordning i sakta mak. startade från vasa 04:20 och var i oravais 35 minuter senare. i väntan på bussen sköljde jag av bilen (vilket var en bra idé just då, men inte sen då jag skulle hem och det var -3 grader.. hehehe!) sen då så hoppa jag på bussen och så for vi hit och dit och plocka upp folket och 9-9.30 pausade vi på abc tupos och fortsatte därefter mot ikea haparanda.
 
Jennifer och jag valde denna gång att ta ikea först, och det kan jag säga var ett bra val eftersom hela dagen blev stressfri! förra året tog vi ikea sist och det var nog ingen bra idé! så. vi gick i lugn och ro och plockade åt oss saker vi skulle ha (+ lite till) och sen då vi kom så långt som till restaurangen blev det matdags. och maten, ja den ska ju också få vara med på bild, hur hungrig man än är, kan man inte äta före den fått vara med på bild. men varför är det så? haha! efter att vi ätit gick vi klart ikea, betalade och gick ut med allt till bussen och for vidare på nya äventyr....




Nu var det dags för rusta! och av gammal erfarenhet visste vi att det inte finns något övergångsställe passligt nära till rusta från ikea, inte heller en underfart.. ja om man inte vill gå en kilometer extra fast rusta finns direkt på andra sidan vägen!!!! så, vi gick över berg och genom djupa dalar (läs: upp till rondellen och ner i diken).. det får man egentligen inte göra, men så gjorde vi ändå! och nu vet vi att de säääkert byggt det som de gjort runt på vägarna när man ska vandra från ikea och till alla andra ställen runtom: det är vattenfyllda dik överallt, bara för att jävlas och tvingar en att gå kilometerlånga omvägar bara för att komma till andra sidan vägen. tur att vattnet i diken var någotsånär frusna, så man kunde gina där via iallafall. haha!







Vid rusta strosade vi runt en stund och därefter vandrade vi vidare till Ica maxi för att köpa lite smått och gott. efter det for vi in via skopunkten och sen till bussen som skulle fara hemåt 17:00. sov största delen av vägen hem. i oravais hoppade jag i bilen och körde iväg till vasa igen. fotade alla saker (okej, två saker är ofotade ännu för de ska jag göra om så bilder på det kommer senare..) och stupade sen i säng! 



 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va fina kollage do ha laga å roligt skriva :D

Svar: Tack! haha, ja men he no liti vimsot skriva å så ja sko få me allt ja vila säg :D
Linda Sjölund-Åström

2014-12-07 @ 16:16:56

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: