HÖST-TÄVLING ♥

Nu när vi kommit in i den mest höstigaste månaden av dom alla, oktober, tänkte jag ha en liten höst-tävling med tema "inredning" till alla er som tittat in på min blogg dagligen. vad kan man vinna? jo, en lagomstor glas- ljuslykta med texten "home sweet home" & en beigefärgad kökshandduk med svarta stjärnor & en kylskåpsmagnet med texten "what i love most about my home is who i share it with" & doftljus med doften "vanilla-orange" (syns inte på bilden). ALLA VILL VARA MED, okej?


Att vara med i tävlingen är enkelt:

♥ Kommentera med ditt namn, din email &  eventuell bloggadress !!
♥ Svara på två saker: Vad är det bästa med hösten? & Beskriv din inredningsstil!
♥ Låna gärna bilden & blogga om tävlingen, men det är inget måste!
♥ Tävlingen pågår från 1:a oktober - 15:e oktober!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Det absolut bästa med hösten är att kunna ta en höstpromenad och få ta del av naturens förändring, se hur löven sakta men säkert ändrar från att under sommaren ha varit gröna till att nu få någon utav dessa underbara höstfärger. Och efter man kommer in från sin promenad mysa sig ner i soffan invirad i en stor mysig filt tillsammans med en bra bok, tända ljus och varför inte något värmande att dricka. -underbart!

Min inredningsstil går i naturnära färger så som vitt, brunt, beige och träfärgat. Dessutom har jag verkligen snöat in mig på lyktor, ljus, peppande tavlor och fina glasburkar. Lite rustikt och gammaldags får det också vara :)

Svar: Bra svar på båda sakerna! att använda lite gammalt när man inreder är alltid snyggt. gillar hur din inredningsstil ser ut :)
Linda Sjölund-Åström

2014-10-01 @ 10:20:42 / URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se
Postat av: johanna

Det bästa med hösten är helt klart alla färger, stickasockor och varm kakao. Vårt hem inreder jag med massa ljus, fina prylar med texter på, ett släng av gamla saker. Just nu samlar jag på mig äldre upplagor av t.ex. Astrid Lindgrens böcker som inredning. Färgerna går nu mot hösten i svart-vitt-brunt-beige, för att sedan mot våren igen piggas upp med gladare färger.

2014-10-01 @ 14:18:09 / URL: http://www.myhomemywords.blogg.se
Postat av: Anna Karlsson

Det bästa med hösten är de vackra färgerna i naturen och att känna den friska luften under en skön höstpromenad. Vårt hem inreder jag stilrent och enkelt, vill inte ha för mycket prylar utan strävar efter lugn och harmoni =)

2014-10-01 @ 14:31:40 / URL: http://annaevaa.wordpress.com
Postat av: mikaela

Det bästa med hösten är nog alla olika färger som plötsligt kommer fram i naturen och blir så snygga på bild.
Min inredningsstil går i färgerna svart, vitt och rött, och skulle väl kunna beskrivas som rockig med lite inslag av katter. Något sånt.

2014-10-01 @ 17:24:06 / URL: http://yllestrumpa.wordpress.com
Postat av: Sara

Bästa med hösten är nog alla färger! Det är så vackert ute, lite småkallt men soligt. Finns inget bättre än att ta en lång promenad i det kyliga men vackra vädret och sedan komma in, dra på sig stickasockorna, mysa ner sig i soffan med en tékopp i handen och se på ljusen som brinner.

Inredningen är jordnära och går mest i vitt, brunt och beige med lite inslag av grönt och orange på kuddar och gardiner för att piffa upp.

2014-10-01 @ 19:09:36
Postat av: Johanna

jag deltar gärna och det bästa med hösten måste väl ändå vara när man kan sitta inne och mysa med tända ljus på samma gång som det kanske regnar och blåser för fullt utomhus, så skönt&mysigt!

Min inredningsstil skulle jag säga går i lantligt, blandat med stilrent. färgerna är vit-grå-svart, jag gillar när det e enkelt och att man då istället piffar upp helheten med någon häftig kudde eller andra inredningsdetaljer.

2014-10-01 @ 19:10:23 / URL: http://johannawargh.blogspot.fi
Postat av: Nina

Bästa med hösten är Te-myset med tända ljus, helst partylite doftljus och alla de fina färgerna som finns i naturen :)
Jag inreder vårt hem med Dalahästar, hemtrevligt med mycket beige, vitt och konstraster. Gillar att piffa upp med någon färg här och var! Är själv perfektionist och vill ha det städat, inte för mycket krimskrams överallt :P

2014-10-01 @ 20:49:12 / URL: http://ninozia.blogspot.com
Postat av: Sarah

Det bästa med hösten är mysiga stickade tröjor att gosa ner sig i och stickasockorna som värmer så skönt om fötterna. Dessutom är det underbart med morgonpromenader i skogens färgsprakande landskap med hundarna :)

Min inredningsstil går i bruna nyanser och lantlig stil. Väggar och bord är fyllda med personliga tavlor och minnen från resor och vardag.

2014-10-04 @ 11:08:56
Postat av: Johanna

Det bästa med hösten är alla de vackra färgerna utomhus samt att jag börjar tända väldoftande ljus på kvällen, så underbart!

Min inredningsstil är rätt så stilren, men förstås även några detaljer som fungerar som färgklickar.

2014-10-05 @ 07:48:43
Postat av: Therese Fredriksson

Det bästa med hösten är nystarten man får,det känns som att ett nytt kapitel börjar och man får ny energi inför nya utmaningar.
Min inredningsstil för tillfället kan bara beskrivas med ett ord och det är barnsäkert. Hur mycket jag än skulle vilja pynta med fina lyktor och ljuskoppar nu till hösten funkar det inte med en vild 1-åring. Uppe på hyllor kan man ha smyga in ett och annat skört föremål, men överlag skall det mesta vara praktiskt och barnsäkert. Så lite "onödiga" saker som möjligt.
Länkade till tävlingen på min blogg. :)

2014-10-07 @ 12:03:41 / URL: http://thessii.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det bästa med hösten är självklar färgerna. Naturen lyser upp en sista gång innan vintern och det mörka/vita tar över. Denna tid på året är något av det vackraste som finns! Min inredningsstil är typiskt "studerande" stil med omatchande möbler osv, men vi myser ändå till det med färgglada ljusstakar och mysiga kuddar och filtar i soffan :)

2014-10-08 @ 15:25:26
Postat av: Mimmi

Va skoj me en höst-tävling!

Ja tycker de bästa me hösten e att se hur naturen ändras, färgerna blir så fina å luften blir sådär härligt krispig. Njuter allra mest av att sitta inne en ruggig kväll, tända några ljus, krypa ner i soffan under en mysig stickad filt med en kopp rykande te, gärna framför nåt bra tv-program.

Min inredningsstil har under året som gått blivit en blandning av nytt och gammalt, släpar gärna hem "gammalt skrot" och inreder med sånt. Stilen är ungefär industrial-country, gillar att inreda med både gamla träsaker och nya detaljer i metall osv. Färgerna i hemmet är svart, vitt, grått och beige (ofta "greige") med mintgröna inslag :)

Har gjort ett inlägg om tävlingen på min blogg!

2014-10-08 @ 18:40:23 / URL: http://www.mariaheikkila.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Det bästa med hösten är alla fina lyktor och ljus som man kan tända i höstmörkret. De härliga höstpromenaderna med alla fina färger är också helt magiskt! Min inredningstil är lantligt blandat med rustik känsla och lite olika färger :)

2014-10-08 @ 20:23:13
Postat av: Madeleine

Det bästa med hösten är de dagar när solen skiner och naturen är färglad. Friska vindar men ändå behagligt att vara ute på en promenad eller varför inte en fotorunda! Mysigt när kvällarna börjar skymma och man får krypa under filten i soffan och mysa med eld i spisen och ljusen som sprider ett härligt sken över rummet.

Min inredningstil är lantligt, jordnära varma färger som gör det varmt och mysigt. lite moderna och stilrena inslag, och förstås en hel del stjärnor. Är besatt av stjärnor i inredning, det gör det där lilla extra!

2014-10-08 @ 21:39:14 / URL: http://madeleinees.wordpress.com
Postat av: Charlotta Sjöblom

Jag tycker att hösten är en av de bästa årstiderna som finns. Att man kan krypa upp i soffan och mysa framför en brasa i spisen. Och att man kan börja skicka vantar och sockor. Min inredningssril är lantligt lite gammaldags. Du har fina bilder på din blogg.

2014-10-09 @ 06:50:15
Postat av: Helen

Jag tycker om då höstluften är så syrerik.
Jag har inte hakat på någon inredningstrend utan blandar enligt eget tycke.

2014-10-10 @ 16:23:48

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: