Examenfest

Igår hade vi då examen- och födelsedagskalas här hos oss. vi bjöd på två salta pajer och sallad, tunnbrödsrullar, malaxlimpa med skagenröra, pannacotta, kokosbollar, kex, kinuskitårta och en chokladtårta med jordgubbar. in i tårtorna hade jag hemgjord vaniljkräm, hemgjord lemoncurd, sylt m.m! det blev riktigt lyckat :)






Tack till Jennifer som har fotat alla bilder, då jag själv inte hade tid att ha fram kameran :) på hennes blogg finns mer bilder!


 



Tack till alla som kom och firade oss :)


 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, lemon curd är det bästa att ha i tårtor! :) Jag vill nämligen ha lite fräsch smak/syrlighet också, tycker helt genomsöta tårtor kan vara rent av obehagliga faktiskt.. Min favorittårta är mammas hemgjorda gräddtårta med fyllning av rårörd sockrad sylt av olika bär samt lemon curd, så himla fräscht och gott :)

Svar: Ja verkligen! det var första gången jag gjorde den själv och första gången jag fyller mina tårtor med den. Lemoncurden gjorde verkligen sin grej och gav en så fräsch smak till tårtorna! det kommer verkligen bli lemoncurd i mina tårtor framöver!
Linda Sjölund-Åström

2015-06-01 @ 02:20:30 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: Saragunmarie

Åh va myki gott! :)

Svar: Ja vi hadd nou he :) synd bara att he e slut no :O ja som sko vila ha mejr tårto ^^
Linda Sjölund-Åström

2015-06-01 @ 10:31:00 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST

så fina bilder :)

2015-06-03 @ 17:02:39 / URL: http://matildays.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: