första december

 
Tänk att det redan är första december, det är ju snart julafton och jag har ingen aning om vad jag ska inhandla för julklappar åt alla. borde kanske börja skriva upp eventuella förslag i mitt anteckningsblock och sedan shoppa loss efter att man fått dimissionen och examenskaffet undanstökat så det inte blir för mycket. hursomhelst. befinner mig för tillfället i monäs där vi ikväll har bakat pepparkakor. där ute snöar det stora snöflingor och bildar ett fint vinterlandskap.. som jag verkligen önskar ska lämna kvar.
 
 
 
Igår var jag och lillasyster en sväng till villan och inspekterade läget där. fin solnedgång, blåsigt men fridfullt. bilderna i detta inlägg fotades igår.
 
 
 
 
 
Nu när det är december har jag funderat lite på om det finns något speciellt som händer under årets sista månad eller om det är något jag ännu vill ska hända. Jag kommer att jobba en hel del på fylgia nu från och med december och det är jag glad över. just nu ser jag framemot söndagen då jag får hämta hem robb och får ha hem honom en hel vecka innan han far iväg igen. jag ser framemot 19 december då vi har dimission. eftersom jag inte riktit fått dendär rätta julkänslan ännu vet jag inte riktigt hur julen kommer bli (och så jobbar jag dessutom både 25e och 26e). förutom det hoppas jag på fint vinterväder och fina vinterlandskap så att det blir mer motivation till fotografering. och så ser jag såklart framemot allt vad som kommer hända på bygget inom december- månad.
 
 
 
 
har du något speciellt du vill/ska göra innan året tar slut?

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: