Jag älskar mitt jobb!

 
Igår och idag har jag jobbat. Har inte varit på jobbet på snart en månad tror jag och jag var väldigt ivrig på att jobba igen. Jag har verkligen saknat det. Tänk att få vakna upp och känna sig glad och tacksam i hela kroppen över att få cykla iväg till jobbet, hur tungt det än är att stiga upp klockan 6 på morgonen. Att få cykla dit och aldrig ens tänka tanken på att man skullen vilja hem såfort man kommit dit. Att inte behöva räkna timmarna hur länge man har kvar av dagen. Senast det hände var för något år sen då jag jobbade i köket. Det var ett tecken på att det är dags att byta! Sedan tre år tillbaks har jag jobbat inom äldreomsorgen, i samband med att jag började studera till socionom.
 
På mitt jobb får jag göra något av det jag älskar mest: att finnas där för människor och hjälpa dem. Mitt jobb innehåller både mycket glädje, lycka men ibland måste man också möta rädslor, obekvämligheter, döden. Rutinerna på jobbet är kanske de samma varje dag, men ingen dag är en annan lik. Det händer något nytt varje dag, också sådant som man inte varit förberedd på. Diskussionerna runt klienternas kaffebord kan vara lugna ena eftermiddagen och helt vilda den andra. Men de bryr sig om varandra och det är så himla fint att se. Att dessutom få komma till sitt jobb och ibland få kramar och varje dag höra hur kul det är att man är där och att man borde vara där mycket oftare. Det fick jag höra senast idag. Det är också väldigt fint hur tacksamma äldre människor är över minsta lilla. Men jag har lärt mig att något litet kan göra väldigt mycket. Ifall någon missat, så är är jag för det mesta glad och positiv och det är jag alltid i mitt jobb. Det vet mina tanter och farbröder om, de säger nämligen att jag alltid är så glad och positiv och att de blir så glada över att jag går omkring och är glad. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med dethär, men det kan ni vara säkra på:
 
 
 
Gör du?

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Härligt att du älskar ditt jobb så! Och jag älskar mitt!

Svar: Ja! vad roligt att du älskar ditt jobb också :)
Linda Sjölund-Åström

2016-02-20 @ 20:46:21 / URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Danielas Dagbok

här har du en till, är fysioterapeut och älskar mitt jobb! :)

Svar: Vad kul att du älskar ditt jobb också :)
Linda Sjölund-Åström

2016-02-21 @ 11:39:51 / URL: http://ddanielas.blogg.se
Postat av: Saragunmarie

Så roligt att du trivs så bra! :) Jag älskar mitt jobb också!

Svar: Ja! va bra att du å älskar ditt jobb :) <3
Linda Sjölund-Åström

2016-02-21 @ 12:34:19 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: