Sommsarlistan 2016

 

Vilka är de tre första sakerna du kommer att tänka på när du hör ordet SOMMAR?

Glass, Villan och båtutflykter!

 

Vilken smak på glassen beställer du?
Mangomelon är en ny stor favorit hos mig. finns inte det blir det choklad eller brownie.


Sia eller Ingman?
Sia är nog godast, men egentligen har jag inte så stor skillnad när jag väl är glassnål! haha 


Var tillbringar du helst din lediga kväll?
På en låång cykaltur i Vasa, vid villan, med familjen, med kameran ute i naturen..

 

 

Ska du gå på student- eller examenskalas?
Ja faktiskt! mina tvillingsmåsykon har examenskalas inkommande fredag :)

Smörgåstårta – najs eller bajs?
Najs, bara den är gjord av mig. har inte smakat EN god smörgåstårta som någon annan gjort, hehe..


Vad hittar man dig en regnig dag?
Det kan faktiskt var abåde inomhus och utomhus. älskar regnet, speciellt sommartid. men, troligtvis sitter jag nog inne och bara tar det lugnt, eller på balkongen i vasa eller i uteplatsen i monäs. eller vid villan!

Var och hur firar du midsommar?
Detta år jobbar jag midsommarhelgen, tyvärr. annars hade jag nog spenderat den med familjen på villan eller med kompisar.

 

 

Vilken blir årets sommarplåga?
Har inte hunnit lyssna på så mycket musik den senaste veckan, så jag återkommer med ett svar en annan gång,


Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?

Tillbringa tid vid villan, om du har en :) havet är ett bra hjälpmedel vid avslappning för mig!

Ska du resa någonstans i sommar?
Till Åland, längtar som ett tok!! .. och vem vet till Norge kanske?

 

Ska du sommarjobba – eller har du semester?
Fortsätter att jobba vid mitt älskade Fylgia :)

 

Den ultimata sommarmaten för mig är...
Grillat, massor med grillat! nypotatis ♥ goda bakverk med grädde och massor med bär, speciellt jordgubbar!

 

 

När tar du det första doppet?
Inte riktigt än. det måste nog vara lite mer värme i vattnet först. men, jag brukar nog våga doppa mig ganska snabbt. speciellt om vi badar badtunna.

 

Beskriv din idyllsommar.
Värme och sol, båtutflykter och fina solnedgångar och massor med fotoutflykter till fina platser. en resa till Åland, glass och villahäng med familj och vänner!

 

Avslutningsvis: nämn tre saker du ser fram emot med sommaren 2016!
1. Åland 22-27 juli !
2. Att vara mycket vid villan och umgås med både vänner och familj
3. Att börja planera och fundera mer med vad som komma skall inom snar framtid ♥

 

Listan kopierade jag från Karolinas blogg!


Kommentarer
Postat av: Zyllah

Väldigt bra lista och jag är tvungen att hålla med om den ultimata sommarmaten, grillat. Det är så härligt på sommaren!! <3

Svar: Ja visst är den! jaaa, grillat är bäst! och glass :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-02 @ 07:59:05 / URL: http://zyllah.com/
Postat av: Mamma mindy

Fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-02 @ 09:17:40 / URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Pia

Vilken härlig lista! :)

Svar: Ja visst är den! :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-02 @ 14:05:51 / URL: http://hornstull.nu
Postat av: Silja

Så vackra bilder, särskilt första 😍
Låter som du kommer få en mysig sommar! Att ha lite jobb är bra, men mestadels tycker jag man ska chilla under semestern :) Eller ta hand om en valp, som jag ska göra ^^

Svar: Nämen tack så mycket fina du :)
Ja det kommer nog bli en fantastisk sommar känns det som. Älskar mitt jobb och har verkligen inget emot att spendera dagarna där heller. eftersom jag inte jobbar fullt 100% kommer jag även ha tid för att hänga på stranden och ta det lugnt också. dessutom har vi alltid varannan helg ledig, så :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-02 @ 17:41:27 / URL: http://callshappines.blogg.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Vad ska du göra på Åland? :D

Svar: Min kar har två kusiner på Åland, Mariehamn som vi brukar hälsa på där. sen råkar det ju också vara så att det ordnas Rockoff under den tid vi kommer tillbringa där, så vi kommer antagligen hänga en hel del där också för att lyssna på artisterna som ska uppträda. Förutom det kommer vi nog bara ta det lugnt, cykla, luncha, bada och bara njuta :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-03 @ 08:24:24 / URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vilken härlig lista! Kan inte fatta att sommaren redan hunnit börja!

Svar: Ja visst är den! och Jag kan inte annat än hålla med. hoppas detta varma sommarväder håller i sig också :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-03 @ 08:57:24 / URL: http://anannanland.blogg.se
Postat av: Kattis

Rolig läsning och vackra bilder!:)

Svar: Men så roligt! tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-03 @ 16:23:31 / URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Vilken trevlig lista!

Svar: Ja visst är den :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-03 @ 21:08:48 / URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: ISA

vad sommarpeppad man blev nu! haha. vill också till åland faktiskt, aldrig varit där!

Svar: Men vad roligt :D Jag älskar Åland, ingen sommar utan en ålandsresa tycker jag. du borde åka dit någon gång :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-03 @ 22:57:38 / URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Cecilia

Rolig lista! ;) bilderna var fina ;)

Svar: Ja visst är den! fritt fram att kopiera den och fylla i den själv också :) tack så mycket!
Linda Sjölund-Åström

2016-06-04 @ 00:04:10 / URL: http://www.ceciliajohansson.nu
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Min make växte upp på Åland, också Mariehamn. Kul!

Svar: Vad roligt! Mariehamn är verkligen härligt :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-04 @ 17:55:23 / URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: