Ett svagt grönt sken på himlen

 
Tittade ut genom fönstret ikväll då jag stod och plockade in rentvätt och lade märke till ett svagt grönt sken utanför sovrumsfönstret. Tog kameran under ena armen och stativet under den andra, hoppade i bilen och begav mig iväg till smulterö på brändö för att fota lite. det var alldeles stjärnklart, månljust och så kunde man se norrskenet svagt dansa till framför en.
 
 
 
Första gången jag fotar norrskenet nu i höst. alltid lika faschinerande att stå och titta på det :)
 
 
Man vet aldrig riktigt med detdär norrskenet. en sekund kan det vara alldeles grönt på hela himlen och i nästa sekund är det som bortblåst.
 
 
Påpackad med flera lager kläder, fniss! nu kommer jag sova gott då jag fått vara ute på norrskensfotografering!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Riktigt fina bilder :) Får man fråga vad du har för ISO när du fotar när det är så mörkt?

Svar: Tack så mycket snälla du! Hördu, jag har nog alltid haft ISO runt 200 då jag fotar norrsken, men alla får ju göra som de själva vill. det löns att testa sig fram till önskat resultat :)
Linda Sjölund-Åström

2016-10-13 @ 22:10:42 / URL: http://fridaythinks.blogg.se
Postat av: TIDSTJUVEN

Härliga bilder! :D Du har verkligen rätt i att man aldrig riktigt vet med norrsken. Här i Oravais var det riktigt grönt och häftigt ikväll, men en kvart senare när jag packat på mig kläder och kamera och begett mig ut till en fotoplats var norrskenet försvunnet. Så snopet. :P

2016-10-13 @ 23:47:01 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Jessica

Så vackra bilder!

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2016-10-18 @ 08:27:49 / URL: http://www.jessicaantemyr.vione.co

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: