Detta har jag gjort i sommar

 
Var ska man börja när man haft en oplanerad bloggpaus över hela sommaren? först och främst har det varit så skönt att lägga bloggen till sidan och inte känna något måste till att skriva, för det andra har jag knappt haft igång datorn i sommar och inte ens redigerat bilder. men nu i samband med att hösten närmar sig och det blir mörkare och kallare om kvällarna så kryper blogglusten fram igen. 
 
Det tog ju en stund innan sommaren kom igång, men en fin sommar har det ju nog varit. solen har skinit, det har varit måånga varma och sköna dagar, det har regnat så det skramlat på plåttaket, och vi har umgåtts med både vänner och familj, grillat.. precis som en sommar ska vara med andra ord. inget att klaga på! men, jag är SÅ trött på alla som klagar på denhär sommaren. att det inte varit någon sommar, som skriver #finsksommar såfort det kommer en liten regnskvätt. suck.
 
 
Nu tänkte jag iallafall dela med mig en del av min sommar till er och en hel massa bilder och tänkte att jag börjar med en bild på apelblommorna i början av juni. bilden är fotad någon dag innan Robbs fammos begravning.
 
 
Vi spenderade midsommaren tillsammans med vänner i en vacker trädgård..
 
 
I den fina trädgården växte en fin ek
 

Vi har hunnit spendera en hel del tid vid villan i kantlax, badat tunna, grillat och umgåtts.


Jag har tagit bilder med min polaroidkamera


En kväll vid villan åt vi pavlova/marrängtårta

 
En kväll vid villan fick vi 30 aborrar!
 
 
Vi har tyvärr inte hunnit med så många båtutflykter, men som tur är inte sommaren riktigt över än så ännu hinner vi nog!
 
 
En fin kväll, riktigt i början av augusti, for jag, robb, lillasyster och pappa till stubben. jag var sjökaptenen
 
 
Där blommade rallarrosen så fint
 
 
Också ängsullen fick jag syn på där.
 
 
Fin solnedgång den kvällen. spegellugnt inne i sundet
 
 
måsar på havet
 
 
Bild från en annan båttur ute på sjön
 
 
Jag har hunnit beundra en hel del vackra solnedgångar men har knappt haft tid att fota dem. en kväll hann jag iallfall ut med kameran i tid för att fånga färgerna på himmlen. bilden har jag fotat vid andra sjön.
 
 
Orange, rött, rosa, lila, blått och gult och alltmöjligt
 
 
Samma kväll var det ett hejdundrande åskväder
 


Fotat vid grisselören samma kväll
 
 
Ännu ska jag nog ha fotat många fina solnedgångar!
 
 
För två veckor sen hade vi ordnat en lyckad babyshower för blivande mamman Anso ♥ vi åt gott, anso fick öppna presenter och efter det hade vi ordnat med lite lekar. lilla tjejen är beräknad att anlända den 16e september och vi är många som ser framemot att träffa henne. så kul när nära vänner blir föräldrar! 
 
 
I helgen som varit hölls den årliga juthbackamarknaden och vi kom inte hem med något iår, förutom lakritsremmar. 
 
 
Under veckan som gått har det ju också varit nykarlebyveckan och kulturnatten i torsdags. i tisdags ordnades husdjursdag på hagalund som jag (förstås) fick se lite av och i torsdags umgicks vi med vänner och bekanta på torget.
 
 
Det är väl lite av allt vad jag gjort i sommar. förutom ovannämnda saker har jag också plockat bär, varit på skogspromenader, cyklat många många kilometrar med min mtb tillsammans med robb, simmat, ätit glass i stora lass, träffat Sara, varit till Vasa, varit på jakobsdagar, fotograferat, varit till Åland, tagit det lugnt och förstås jobbat. påtal om jobbet så kommer jag fortsätta jobba på samma ställe, tillsvidare :) det får räcka såhär för denna gång. imorgon dyker det upp ett inlägg om grönsakslandet, så missa inte det. och glöm inte att kika in på min instagram, där är jag flitigare än här.
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: