En kort uppdatering i slutet av årets första månad

 
Tänk att det redan är sista januari! det nya året har åtminstone börjat bra för min del och nu blir det väl bara mer och mer spännande för varje vecka, månad, som går. Vi har nu gått in i graviditetsvecka 26 (25+3) och enligt min gravidapp på mobilen är det i övermorgon 99 dagar kvar till bf, alltså tvåsiffrigt! Magen växer så det knakar, jag mår bra och bebisen verkar också må bra med tanke på vilken cirkus det är i magen mellan varven. Jag har dock börjat få mer och mer ont i både ryggen i slutet av dagen och mellan benen, så jag antar att det kan vara foglossning?
 
Förra fredagen var jag på sockerbelastning och i lördags var jag och Robb på öppet hus till Vasa centralsjukhus och gick på rundvandring både på förlossnings- och bb avdelningen. mycket spännande! jag visste redan tidigt att det är till Vasa vi ska och föda, inte så konstigt med tanke på att vi ändå bott 7 år i staden och för att det helt enkelt känns bäst så. Nu är det cirka 6 veckor kvar tills mitt arbetsavtal upphör, vilket betyder att det är 6 veckor till som jag siktar på att orka jobba. mammaledigheten börjar ungefär 3½ vecka efteråt, så ett litet mellanrum kommer det bli däremellan. just nu känns det som om jag inte kommer ha något emot att bara vara hemma och lalla före bebisen kommer, men man vet ju aldrig.
 
Det var en kort uppdatering såhär i slutet på tvåtusenadertons första månad. 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: