Photoshop tips, lägg HDR effekt på dina bilder.

Idag tänkte jag lägga in ett snabbt photoshoptips till er. det finns säkert många fler än jag där ute som också gillar HDR effekter, men inte tycker om att fota dedär tre olika exponerade bilderna och tona ihop dem. att göra denhär effekten är mycket enkelt. jag ska försöka förklara så bra jag kan!

1. Starta photoshop och öppna bilden du vill använda.
2. I photoshop menyn väljer ni image/bild - adjustments/justeringar - shadow & highlights/skuggor & höggrader.


3. Justera det så ni själv tycker det ser bra ut. här under är ett exempel. klicka OK!
4. Klicka nu på justeringsfiguren ner i hörnet på photoshop och välj Channel Mixer. kryssa i monochrome! och i själva "lagerrutan" där det oftast står normal så ändrar ni till Luminosity, såhär som på andra rutan ska det se ut:


5.
Kopiera bakgrundslagret och nu på detta lager ska ni lägga på: Filter - Other - High Pass. 5 räcker bra! OK
6. Image - Adjustment - Desaturate. Där vi före ändrade från Normal ska ni nu ändra till Soft light.
7. Klicka på bakgrundslagret och välj sedan i menyn Filter - Blur - Gaussian blur. det behöver inte alls vara mycket.
8. Om ni ännu vill fixa och trixa med er bild så är det fritt fram, men här tar min berättelse slut! resultatet längst ner

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: