Mjau!

Hej på er! i helgen hemma i monäs passade jag på att försöka fånga lla våra katter på bild, så att de skulle få vara med här i bloggen :) jag konstaterade under mitt fotograferande att kattungar är ganska så mycket lättare att fota än fullväxta katter. iallafall, några mer lyckade bilder fick jag ändå.. sålänge alla vilade sig, hehe ;) så, nu kör vi igång med "presentationen"

Den svartvita katten frassen här ovan heter Laban. han jamar som en kattunge, nästan, och så gillar han att stryka sig på ens ben men dock hatar han att vara i famnen. klöser och nafsar gör han också, men han är gosig ändå :)  här under har ni Piff, som ni nog sett en hel del här redan. snart börjar han och puff bli stora också. nehe vah? Något som Piff gör nästan hela tiden är att han för med sig "njurrljud" vart han än går, tex. när han går på sandlådan, precis som om han vill säga något :) sött!

Här under har ni Piff's bästa kompis hemma i monäs. Ludde heter han, är ganska försiktig av sig, vilket säkert är varför både Piff och Puff trivs bra runt omkring honom. (alla våra frassar där hemma uppför säg väldigt bra mot Piff och Puff) Ludde är som ni ser likadan färg som P&P, På båda sina framtassar har han nio klor, 9! stora tassar alltså!

Här under har ni min lilla tjockis, Linus! han är äldst av våra katter (7 år?) och nästan mest busig också :) skulle inte klara mig utan Linus!

Vi har en honkatt, Lisa. hon kommer inte alls överrens med Piff och Puff ännu, det lär väl ta ett tag. men, Lisa är iallafall väldigt kärleksfull. hon älskar att få ligga i famnen, bli smekt på magen och allt detdär :) Lisa är syster med Ludde och Laban.

Puff har ni också sett en hel del här på senaste tiden. han är halvangora, gissar jag? varje dag då man kommer hem och sätter sig i soffan så kommer han "njurrande" (som piff) och hoppar upp i famnen för att hälsa, han trycker sitt ansikte mot min hals, trampar på magen, slickar mig i ansiktet och ser sådär allmänt söt ut bara. och, han är rädd för ytterkläder.

Pssst.. fråga ifall ni vill veta något mer :)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: