Objektiv funderingar



Har funderat nu en ganska lång stund vilket objektiv jag ska köpa då mitt 18-105 gick sönder. jag har bestämt mig för ett 18-105, alltså exakt likadant fast nytt. jag var ändå så nöjd med det och det går ju att använda till precis allt, nästan! dessutom är det ju inte så dyrt heller! sen har jag också suttit och funderat mellan nikons 50mm/1,4 eller sigmas 50/1,4 och efter lite recensionsläsning osv.. blir det nog nikons 50mm/1,4 som jag klickar hem.. + ännu en "liten" grej till! så nu visste ni det, godmorgon förresten! :) bilderna är från google..

Kommentarer
Postat av: Tessan - KREATiV text I foto I design

Oh, kliar i fingrarna nu. Vill ha 50mm 1/4 istället för 50mm 1/8 som jag har nu. Tror den är lite tystare.

2012-01-16 @ 13:04:11 / URL: http://kreativ.blogg.se/
Postat av: Rebecka Eriksson

sv; aijaa nice, men okey! ska försöka ^^



Antar att du har tagit studenten elr nått liknande, så isf skulle du vissa perioder få ha nån extra dag ledig (6 perioder på ett skolår). Men vi fotar inte sådär jättemycket faktiskt, mest i photoshop än så länge men ibland får vi nog vara i studion både under skoltid och efter skolan om man vill (tror jag det var). Denhär perioden har vi 8 fototimmar i veckan, vilket är ovanligt mycket, sen håller vi på just med hemsidor i dreamweaver (som på efö), InDesign (som på efö), illustrator, flash och filmar lite egna småvideor och kanske nå till ännu. Vi har också just valt vilken studiestig vi vill gå, själv valde jag den Internationella studiestigen som vi kommer börja med nästa period, så vet inte hur det är med det ännu. Sen fanns det också Högskoleförberedande-studiestigen och yrkesförberedande-studiestigen. Första året så har man också 6 veckors(en period) praktik.



Och angående foto så har vi aldrig som varit på nån "fotoutfärd" elr liknande som man gjorde på efö. Men uppgifter vi haft hittills inom foto har väl typ varit att fota highkey,lowkey, ljus med lång slutartid och nog annat som jag inte kommer på. Men mest så har vi följt en hel del tips från moderskeppet.se och gjort likadant med testbilder, vilket har varit ganska tråkigt eftersom man inte har använt egna bilder.



Sådär annars så är det ändå en ganska soft skola, knappt några läxor och ganska mycket facebook på lektionerna faktiskt.



Men ansökningstiden är väl nån gång här i vår, typ mars/april kanske. Men hondär "tanten" som har Yrkeskompassen på efö så brukar fixa och hjälpa till med sånt om man vill =)



Har säkert missat nått nu, men ba till fråga igen om du vill ha mer specifikt^^

2012-01-16 @ 16:38:00 / URL: http://erixonz.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: