Svar till frågestunden ♥

Fråga: Vad har du för objektiv då du fotar bilderna på fåglar? :) Och om du har en Nikon, vad skulle du rekommendera för liknande objektiv till Canon, som du använder i just fotandet av fåglar?

Svar: Jag använder mig av mitt telezoom-objektiv, Nikkor 70-300mm! jag hade dock inte tackat nej till ett lite bättre, något som zoomar ännu längre! jag har inte riktit satt mig in i Canonens värld eftersom jag själv har Nikon och kommer alltid ha det, men självklart kan jag tipsa om något objektiv som skulle passa, som varken är för dyrt eller för billigt. Canon har säkert flera bra telezoom-objektiv också, men jag försökte kolla lite runt samma prisklass som mitt objektiv och här är några som jag nog skulle rekommendera: Canon 70-200/4,0 eller Canon 70-300/4-5,6. dessa är två som alltså kostar ungefär lika som mitt :)



Fråga:
Jag har tänkt fråga dig om Nikon D90n, då vi båda använder den :) varför kameran inte ibland fotar? Det kan vara olika tillfällen, behöver inte vara inzoomat läge eller att den inte kan fokusera. Det kan vara allt möjligt jag ska fota och då vill den helt enkelt inte. Då startar jag om den snabbt och ibland så får jag fortsätta fota och ibland så får jag starta om den flera gånger eller testa fota ngt annat. Har du något förslag om vad som är fel? Något jag gör eller en bugg med kameran som finns i alla Nikon D90.

Svar: Dethär var en ganska knepig fråga faktist men jag måste väl försöka klämma till med något smart här gissar jag. jag kan först och främst säga att min D90 inte har något sånt fel. bara om jag glömt sätta tillbaks minneskortet ;) så ett smart svar kan ju vara att kolla så minneskortet säkert är i! det kan också bero på objektivet eller inställningar! hoppas du fick ett svar du ville ha.



Fråga:
När började ditt intresse för fotografering?

Svar: Jag tror jag har svarat på denhär frågan förut men jag svara på den igen! någongång i högstadiet blev jag intresserad, men så slocknade intresset och kom tillbaks igen efter högstadiet. så då jag gick i yrkesskolan och hade fått min första systemkamera fotade jag massor (kanske inte världens häftigaste bilder men). men sommaren 2010 blev det mer "på riktigt" och nu har jag ju faktist haft några fotouppdrag, så det blir bara mer och mer skoj hela tiden :)


Och till sist fick jag in fler frågor på samma gång så här är svaren på dem:

Vad är drömplatsen att fotografera på? Jag gjorde ett inlägg om det en gång. men där det är riktit vackert landskap, och bland vilddjuren i afrika  osv.. :) och så vill jag fota massor med bröllop, barn och coola porträtt i min framtida studio!

Om du fick fotografera en kändis (svensk eller utländsk) vem skulle det då vara? Jag har ingen aning faktist. kanske.. hela twilightgänget ;) vore coolt! jag bryr mig inte riktit om kändisar ^^


Vilken är din favoritfilm? Jag har många favoritfilmer. twilightfilmerna är riktit bra tycker jag. dock så är avatar och i'm number four de bästa filmerna jag har sett någonsin hittills! 

Vilken är din favoritskådespelare/skåderspelerska? Jag bryr mig faktist inte om sånt heller. så jag vet inte!


Vilken är din favoritlåt? Jag har många favoritlåtar. gillar mest "gammal" rock som tex. dire straits. annars lyssnar jag mycket på "krog" musik man skakar rumpan till. exempel på det är bl.a lmfao-sexy and i know it, eller hawanna-we run the night!

Kommentarer
Postat av: OLIVIA - fotoblogg

Sv: Tack! :)

2012-01-07 @ 19:48:08 / URL: http://oliviasandinpekka.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: