Brevet är postat, nu är det dags för marknad!

Nu finns det ingen återvändo! jag har kryssat i rutan där det står att jag tar emot min studieplats på novia. jag har kopierat mitt betyg och lagt ner det i kuvertet tillsammans med antagningsblanketten, klistrat igen kuvertet och postat det! jag har kontaktat yrkesakademin och sagt adjö. japp, på måndag kl 12:00 sitter jag i auditoriet vid novia på seriegatan. jag ser verkligen framemot att börja, och att vara sambo med min älskling igen!
 
Men först tar vi lite helg eller va? det är fredag idag gott folk, och jag har varit till hälsovårdscentralen och tagit stelkrampsvaccin, jepp! inte för att ekorren högg mitt finger förra veckan, utan för att det ska vara tio år mellan sprutorna, och mitt vaccinationskort berättade för mig att det börjar bli tio år sen! jag känner mig lite öm i armen för tillfället.. men så ska det vara också. ingen styrketräning för mig idag..
 
Jag ska snart åka iväg, eller pappa kör mig, till kovjoki. kvällen kommer spenderas i nykarleby tillsammans med tusentals andra finska medborgare, och svenskar, tyskar, italienare, och nazister.. ja det är sant, de säljer hakkors på marknaden. knäppt, men det blev faktist en hel del skriverier om det efter förra året, och även idag står det skriverier om mannen med hakkorsen! vadå för marknad, tänker ni säkert. det är den årliga juthbackamarknaden som ordnas denna helg, och massor med människor samlas där för att handla med varandra och sälja sitt skrot, och andra saker. ikväll tänkte jag se om det finns något som faller mig i smaken där på marknaden, och kameran hänger självklart med! ha en fin helg, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad ska du börja studera?

Svar: http://lindasjolund.blogg.se/2013/august/vilken-overraskning.html
Svaret hittar du några inlägg lägre ner i bloggen :)
Linda Sjölund-Åström

2013-08-23 @ 13:31:03

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: