Åsiktsinlägg nummer två!

Nu kanske det börjar bli dags för mitt andra åsiktsinlägg? det blev ju en hel del diskussioner angående vad jag skrev om att lägga upp bilder på döda djur. konstigt nog var det till största del såna som själva jagar som kommenterade, så får se hur det blir denna gång. denhär gången tänkte jag skriva lite om tobak, så får se om det endats blir rökare som kommenterar denna gång då? :) är ni redo? låt kommentarerna flöda!
 
Okej, men ärligt talat nu, - varför finns tobak egentligen? - finns det en endaste positiv sak med rökning? - varför röker man? - varför sätter man sig själv i en situation som gör att man blir beroende? tror folk att det är coolt att hålla i dendär lilla vita pinnen och dra in giftet i munnen? näe, inte speciellt coolt! - tänker folk ens på sjukdomar som kan komma vid rökning? och ifall man gör det, varför slutar man inte? vill man faktist sluta så går det (har jag hört och sett), så var ligger problemet tror ni? jag står inte ut att stå bland rökare, kan de inte bara förstå att röken skadar andra också? och vill man komma och samtala efter att man rökt, tycker jag iallafall att man kan ta munskölj för att dölja stanken som uppkommer, och kanske spraya lite parfym också.. iallafall jag tycker att det blir otroligt pinsamt eftersom man inte vet vart man skall vända sig pågrund av stanken. jag vet inte ens om det är röken eller andedräkten som är värre? medan jag är inne på stanken, låt oss inte glömma fimparna som ligger överallt på gatorna. de fastnar under skorna och följer med in i bilen, och där sitter de fast och släpper ut små pustar av äckelstank. fyfan! kan folk inte bara sätta fimparna någonstans där ingen annan behöver lida av dom?
 
så en kort sammanfattning: tobaksrökning är äckligt! vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Håller med! He e bra att myki arbetsplatser & skolor har börja förbjud rökning tycker ja :)

Svar: He tycker jag å! dock finns ännu rökrutona tyvärr..
Linda Sjölund-Åström

2013-12-03 @ 20:07:44 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: Saragunmarie

Int på all ställ :) T.ex. vi YA i Gamla Vasa får man int röjk alls på skolområdi :)

Svar: He e ju bra he! di sko kona laga sånde små rökhus in i stan å, så int man sko måst få hande röjkin på se hela tidin.. :P
Linda Sjölund-Åström

2013-12-03 @ 20:36:43 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag förstår inte heller varför man röker, finns inget positivt alls med rökning. Men rökare är förnekare... Eller har bara dålig karaktär.

2013-12-10 @ 18:56:12 / URL: http://annikaprotempera.wordpress.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: