Julafton 2013

Halå där! de flesta börjar säkert ha firat klart julen, det har iallafall vi. så nu tänkte jag göra ett litet inlägg med lite bilder från julafton! julafton, jag steg upp någon gång på förmiddagen, åt frukost och bara tog det lungt. vi åt risgrynsgröt till mat på dagen, besökte gravgården runt halv tre, tittade på kalle anka och ställde till med julmat runt halv 6 tiden, då hade även min älskling anlänt en stund före :) vi åt oss mätta på den goda julmaten, som bestod av sallader, limpa, lådor, potatis, prinskorv, köttbullar, skinka osv! inte nog med det så körde vi med lite efterrätt också, appelsinris, julgodis: rocky road, kokos-snöbollar, chokladpuffar, ischoklad, knäck, pepparmint grej med choklad i mitten. det var gott, men det blev lite för mycket. alldeles för mätta i våra magar placerade vi oss i vardagrummet för att öppna julklappar :) såhär såg jag ut på julafton:



Ja, julklappar. alla hade väl varit väldigt snälla, eftersom vi alla fick många fina julklappar av tomten :) jag fick bland annat hårprodukter, kropps- och ansiktsprodukter, pengar, böcker, första hjälpen-set, en värme-nalle, nya vinterstövlar och vinterjacka, fjällrävens kånken- ryggväska, grötkastrull, gymnastik-grejer, samsung platta, och lite annat smått och gott :) tack så jättemycket för alla fina julklappar! ♥ bilder på julklapparna kommer kanske en annan gång om jag orkar ta mig tid att fota dem, tills dess får man nöja sig med textform. den bästa julklappen var iallafall att få vara med dom man tycker mest om!




Efter att vi hade suttit och pysslat med våra julklappar i monäs var det dags att åka iväg till nykarleby en 9 tiden på kvällen. där fanns nämligen johan, jennifer och vincent och min svärmor :) någon, ingen mindre än vincent, tyckte att det var väldigt kul att morbror robban kom på besök, han var nog favoriten för kvällen tror jag :) se bara på de två bilderna i mitten här under! och så måste ju bara bilden högst upp till höger tas en extra titt på, hur sött är inte detdär va? hälsar redan som en riktig kar! mer söta bilder kommer att komma senare, från juldagen i kovjoki. efter att ha öppnat paket med vincent och gänget åt vi julstjärnor och sedan började vi söka oss måta monäs igen, jag och robb. där begrundade vi våra julklappar lite till före vi for och sova :)




Juldagen, det var väl igår tror jag? då vaknade vi ganska sent, åt lite av gårdagens julmat och sedan for vi iväg till kovjoki där fammo hade ställt till med godsaker för familj och släkt :) vincent såg morbor robban då vi kom in, och sedan var de som fastklistrade på varandra resten av kvällen. hihi! runt en 8 tiden for jag hem till monäs igen och pysslade i mitt rum, fixade med min nya platta och gick och la mig alldeles för sent. ikväll ska jag gå och lägga mig tidigare! 

Idag har jag tvättat bilen, varit till villan en sväng med pappa, redigerat bilder, och snart tänkte jag skriva ut lite bilder :) annars ska jag bara ta det lungt! hoppas alla haft en bra jul och fått fina julklappar :) nu är det dags att invänta det nya året, 2014! tänk att det är januari snart, och vi har gräsmattan fram här hos oss. inte en endaste snöflinga. nu får det förbanne mig bli ändring på det. 3 meter snö NU tack! :)

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Va fin du va :) O vilka gulliga bilder på V & R :)

Svar: Tack ^^ ja visst! mobbo e nou en rikti favorit :)
Linda Sjölund-Åström

2013-12-26 @ 16:56:35 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

Härliga bilder! En sån otroligt mysig julhelg ni har haft. :)

God jul Linda! :D

Svar: Tack! ja de har vi haft faktist!God jul Maria :D vi måst fa på en "kaffe" sen på vårterminen :)
Linda Sjölund-Åström

2013-12-26 @ 17:17:01 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: TIDSTJUVEN

Jaa, he måst vi absolut! :D

2013-12-27 @ 11:46:28 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Saragunmarie

SV: Ja har blivi beviljad rehabiliteringsundersökning nu (läs mitt senaste inlägg), så tå ska ja prat om allt som ja har fundera på på sistone! :)

2013-12-27 @ 22:28:46 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: Saragunmarie

SV: Tack! :)

2013-12-28 @ 09:26:36 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/
Postat av: Clara

Otroligt fina bilder!

Svar: tack tack :)
Linda Sjölund-Åström

2013-12-29 @ 13:35:31 / URL: http://clararingqvist.blogg.se
Postat av: Michelle

Åh vilka härliga bilder! kram

2014-01-02 @ 11:41:42 / URL: http://glossfashion.com/widners/
Postat av: Emma

Jätte fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström

2014-01-03 @ 18:19:42 / URL: http://momentsofjoy.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: