detdär vädret..

Det var så skönt förra veckan då det regnade tyckte jag. växterna fick väta och det var mysigt att sitta inne och lyssna då regnet smällde mot plåttaket, och skratta åt folks statusar på facebook. hahah! vissa undrade om det alls skulle bli någon sommar i år, och andra skrev dystra inlägg om finländsk sommar. då undrar jag vad dessa folk gjorde i maj och juni? vi hade nästan två fulla månader då det var sol och 25 grader varje dag. minns folket det? tydligen inte! så lite regn nu som då i juli skadar ingen. dessutom brukar alltid augusti bli en månad med sol och värme :)
 
Idag har det varit skönt att vara i ett kök med ac, medans andra har solat och svettats ihjäl i hettan (+30) som är idag. eller är det för varmt nu? hahah.. ja, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta :) det är bäst att minnas dehär varma dagarna nästa gång det ska klagas på regnet! jag har varken emot sol eller oväder, men idag när det knappt blåser är det nästan pikulite för varmt att ligga och steka för mig. jag får huvudvärk och lite svindel av något slag.. men ni andra som gillar svett mellan alla skuror, ska passa på idag! :) ...... ibland måste man få vara lite fräck!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: