En fråga av en läsare!

 
Hur blev det, slapp du in till någon skola? :)
I början av Juni var jag ju på inträdesprov för socionom och vårdarbete, och slapp tyvärr inte in till någon av dessa. andra året jag sökte in till socionom, men inte gick det hela vägen denna gång heller. men jag är inte så värst ledsen för det ändå, eftersom jag har en säkrad plats till hösten iallafall! i Maj månad var jag på antagningsintervju till YA, familjedagvårdare, som vuxen studerande. jag fick veta redan samma vecka att jag hade sluppit in! det kändes skönt att veta att man inte blir utan syssla till hösten.. utbildningen går ut på att typ "jobba" sig till en utbildning. kommer alltså jobba på dagis 1-2 år, beroende på hur mycket jag kan, och utav det får jag då en utbildning. svårt att förklara, men så har jag uppfattat det! det blir alltså jobb, kvällsstudier (någon gång i månaden), och distansuppgifter, som jag kommer pyssla med i höst!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: