Två saker jag borde bli bättre med..

Minns ni bilden jag lade upp här igårkväll? "BE HAPPY" bilden.. den är fortfarande lika bra! jag tycker att alla ska ta sig en funderare över den bilden för att kanske vara lite gladare, eller vara nöjdare med sig själv.. det har jag också gjort, och kommit fram till att det är två "punkter" som jag borde bättra mig på när det gäller be heppy- bilden.
 
1. Read books.. okej jag måste erkänna att jag hatar verkligen att läsa böcker.. och det säger jag som inte läst en bok på kanske 10 år? haha. jag borde verkligen skärpa mig. hur mysigt låter det inte att sitta med en tekopp, en filt runt sig och läsa en bok när det regnar och är kallt ute? jättemysigt ja! men det fattar inte jag tydligen? nej, nu är det dags för mig att ändra på detta & springa in och låna/köpa lite böcker att läsa i höst! 
 
2. Exercise.. är jag egentligen ganska duktig på, men ändå inte. nu då jag jobbat (det är farligt att jobba i ett kök) har jag blivit världens lataste människa (med något kilo extra). det är verkligen tur att jag slutar om några dagar! i två veckor höll jag på med ett träningsshema som jag gjort själv, och jag gjorde det flitigt varje kväll. och så blev det en veckas uppehåll när vi var till åland, och sedan har det bara lämnat. jag har cyklat någongång, promenerat men that's it! då jag jobbat klart skulle jag verkligen behöva få motivation till att fortsätta med mitt träningsshema igen för att hålla upp konditionen. i höst kommer vi också cykla mycket jag och robb. men hur ska man egentligen göra för att hitta dendär gnistan som behövs för att orka träna. finns det någon där ute som har något tips? och så borde jag sluta med allt gottigott-ätande också, det är inte bra!
 
♥ alla andra punkter har jag nog på klart, och jag skulle bli glad om jag fick de två ovanstående punkter att vilja samarbeta med mig :) hur är det med er då om ni ser på be happy- bilden? finns det någon av punkterna som ni skulle vilja bli bättre med eller ändra på? :)
 
Nu ska jag snart ut och cykla med pappa. blir det som vi (jag) tänkt har vi kanske runt 10 km på motionskontot då vi kommer hem :) det låter väl som en bra start för exersice-punkten? :) ha det fint och så hörs vi! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; Ja har sökt massa olika jobb. Hovosaken e att he e na som ja i längden orkar med trots att ja hejlatin e tröjt.

2013-07-24 @ 20:40:19
Postat av: Saragunmarie

..o hande kommentarn va från me ;) Fatar ont vaför an vart anonym..

Svar: Hehe okej ;)
janå it ska man sök na jobb som man fö he fösta int sko va intressera åv :)
Linda Sjölund-Åström

2013-07-24 @ 20:43:45 / URL: http://fames.se/saragunmarie

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: