Känt mig överdrivet glad och hjälpsam

Det har varit en otroligt bra dag på något vis. jag vaknade på rätt sida, som man brukar säga. steg upp i god tid, fixade mig och åt frukost. ingen morgonstress. skönt! hämtade upp två klasskompisar och for till skolan. där hade vi dagens andra happy-moment, då jag kollade på anslagstavlan för vitsord till sovcialvårdstenten som vi hade för två veckor sedan, 4½! (skalan är 1-5), så det var en glad överraskning. dagens lektion bestod av studiebesök till en skola här i vasa där det finns barn och ungdomar med grava handikapp, autism, adhd och andra utvecklingsstörningar. det var vääldigt intressant kan jag säga er! det var dagens tredje positiva sak.
 
Efter skolan for jag till loppis för att ordna upp mitt bord. kände mig överdrivet glad och hjälpsam efter studiebesöket, så påvägen till loppiset hör jag en ambulans, och den svänger in på samma gata som jag, så jag får göra något jag inte fått möjlighet till förr, svänga till sidan så ambulansen får öppen väg. hjälpsam var ordet! jag brummade vidare, betalade bordshyran på loppis och tog ut pengarna jag förtjänat in hittils, och det var mycket mer än jag trodde, glad tjej! eftersom jag nu kände mig så överdrivet glad så fick min bil full tank också, efter att bensinlampan har lyst en vecka. efter det for jag vidare till minimani för att veckohandla. log åt alla gummor och gubbar jag mötte i butiken, och de log tillbaka (antingen för att de blev så glada, eller så för att jag såg löjligt glad ut?) då jag handlat klart plockar jag i bilen, och skall gå tillbaks med kärran tusen meter, ser jag ett äldre par som är påväg in för att handla, så jag ger kärran till dom och alla är glada och lyckliga. jag, för att jag inte behövde gå hela vägen tillbaks med kärran, och dom, för att de inte behövde hämta en kärra och dessutom var kärran ett skydd mot halkan för åldringarna.
 
Om jag måste välja något negativt med denna måndag så var det nog när jag var tvungen att bära upp alla matkassar själv. mina stackars knän. nu ska jag skriva klart hemtenten i förskolepedagogik och vänta på att robb ska sluta skolan (halv 7), och laga mat, sedan mysa, dricka glögg, se på tv och gå och lägga mig. det var min dag :)

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Wow, det där var minsann ingen dålig dag det! :D

Svar: Näe, absolut int :D
Linda Sjölund-Åström

2013-11-25 @ 15:47:20 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: