Påkörd och besök till botnia hallen.

Jag har varit ledig hela dagen, vilket har varit jätteskönt. steg upp lite över 10 och åt frukost med robb, och så for jag en sväng via loppis för att ordna upp på mitt bord. hade fått sålt för ännu mer sen igår, vilket ju e jättekul då det är första gången för mig. tänker nog hyra för en vecka till ifall det är ännu bättre imorgon :) då jag var klar på loppis cyklade jag in till stan, till tiimari och sinooperi för att inhandla mera pysselsaker :) påväg till tiimari blev jag påkörd av en gammal kärring på övergångsstället. min cykel fick ta stryken, vilket inte var så mycket eftersom jag hann bromsa då jag märkte att dendär tanten inte tänker stanna.. jag reagerar genom att visa långfingret, och tanten ser alldeles vilsen ut. borde ens gamla tanter köra bil inne i stan? näe fan, de kan nog hålla sig till skogsvägar istället, eller se sig för bättre!
 
Efter kvällsmaten for jag och robb till knowhow mässan i botniahallen och kollade runt, via prisma efter "pupsilar" och nu har vi nyss kommit hem och ska se tredje avsnittet av last resort :) senare ska vi kolla kvällens paradise hotel, och efter det blir det läggdags. borde ha skrivit på en tent idag, men det har bara inte blivit av.. nåja, jag har ju mer än en vecka på mig än ;) hoppas alla haft en bra dag, vi hörs imorgon ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Du vet väl att du inte får cykla över övergångsställen? Att det är dit fel om du blir påkörd då. Du måste leda cykeln över övergångsstället om du inte ha grön gubbe, men egentligen får du ju inte cykla på trottoaren heller så. Så se efter varje gång du cyklar över ett övergångsställe, för händer det något är det du som står för det!

Svar: Det är väl klart jag vet det, och jag tittade ju efter! och det hade inte endast varit mitt fel, chauffören har ändå ett stort ansvar att titta efter också.. det hade lika bra kunnat vara en fotgängare som gått över
Linda Sjölund-Åström

2013-11-20 @ 21:32:35
Postat av: Anonym

Cyklar du över är det ditt fel, det är så det står i lagen, så ja chauffören ska titta efter, men ifall det skulle ha blivit polis sak så skulle du haft fel, hur du än säger att chauffören inte tittade efter, för du bröt klart mot lagen. Men ja det kunde ha varit en fotgängare och då hade det varit chaufförens fel. Men i dagens samhälle är det inte många som vet om att man inte får cykla på övergångsställen och tror bilarna gör fel när de inte stannar när man kommer ut cyklande framför, chauffören kanske uppmärksammar att det kommer någon nära övergångsstället, men ser att det är en cyklist och vet då att denne måste endera stanna eller hoppa av cykeln(vilket saktar ner personen i fråga och då hinner chauffören se att denne tänker gå över vägen. Så egentligen skulle "kärringen" ha kunnat visa långfingret tillbaka för det var du som gjorde mest fel. Jag till exempel cyklar inte över övergångsställen om jag ser att en bil är på väg mot det, då hoppar jag av cykeln eller väntar, på så sätt så hinner chauffören se att man endera väntar eller tänker gå över, för tänker du cykla ska du vänta och då behöver inte bilen sakta in (enligt reglerna.

Så egentligen har du inte rätt att vara arg på denne tant, eftersom du gjorde fel.

Svar: Du behöver inte dumförklara mig som om jag inte fattade reglerna. det är väl klart jag vet att man inte får cykla över övergångsstället, men VEM gör nu inte det.... det hade gått likadant om jag hade gått bredvid cykeln, så antingen kan du komma med något vettigt som näst eller bara var tyst, tack :) dessutom FÅR man cykla på trottoaren om skylten visar det. man får hur som helst inte köra på någon även om denne gjort fel! båda gjorde fel, okej? sluta vara anonym då du ändå kommenterar med ditt namn i andra kommentarer
Linda Sjölund-Åström

2013-11-20 @ 23:08:42

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: