12 år sedan..

.. Då var jag 10 år gammal, hade antagligen ingen aning om vad som hände runtom i världen, men, terrorattacken som skedde i usa för exakt 12 år sedan var det nog ingen som missade. Alla skolor hade nog samlingar, diskussioner, tyst minut osv. 
 
Just nu sitter vi på ett seminarie på brändö. Hittills har allt gått på finska, och vi hade blivit lovade tolk men antagligen har de glömt bort det. Profissionellt! På pausen blev man behandlad som om man inte visste att vi borde kunna finska, att detta är verkligheten. Welcome to the real thing, sa en till oss.. Ännu mer professionellt eller hur :)
 
Har en hel lista med skolarbeten som ska göras, men ikväll blir det lite fest för en gångs skull. Jag är ledig resten av veckan så då ska jag ta itu med de flesta uppgifterna. Det kom en hel hög på en gång. Veckorna går alltför snabbt, plötsligt är det helg igen! Vi hörs senare :)

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Så knäppt om de hade lovat tolk men allting ändå gick på finska! :/

Svar: Jag tycker nu det. dessutom nämndes det på seminariet att om klienter inom det sociala har blivit lovade saker, vare sig det varit skriftligt och muntligt, så ska detta kunna litas på.. lite kul då att det i själva seminariet inte blivit någon tolk fastän den blivit lovad :)
Linda Sjölund-Åström

2013-09-11 @ 15:29:12 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: