En kväll i mitt lilla kök ♥


Igårkväll spenderade jag mestadels av min tid i köket
. det var kul att pyssla på med olika saker. till middagen skulle vi ha en sallad, så jag slängde ihop en helt vanlig sallad med mozzarellabollar i. sommarens ålandsresa nappade tag i mig och jag befann mig plötsligt på niska i mariehamn igen. där åt jag den godaste ugnsbakade potatisen genom tiderna, tills igår då, då jag fick för mig att göra bakt potatis med kall skinkröra! jädrans så gott det var! superenkelt att göra också. efter att ha vilat på maten en stund tog jag fram rutiga kokboken och sökte fram ett recept på bröddeg. klockan tio var semlorna, och "långfranskan" klar, och det blev självklart provsmakning med detsamma! nygräddat bröd är det bästa brödet. konstigt nog blev det ingen dessert, så den tar vi inkommande vecka istället! jag vet redan vad det blir.
 
Nu är vi i kovjoki och inväntar kaffegäster, inga mindre än min mamma och pappa ;) sedan ska vi titta på en film eller något. otroligt skönt med helg, och jag tänker njuta av den till fullo. vi hörs, ha en fin helg allihopa :)

Kommentarer
Postat av: Jarina

Svar: Tack snälla!

2013-09-09 @ 12:04:44 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: