Långledigt, oljud och inbrott ...

Låt mig börja att skriva lite om gårdagen..
egentligen var det en helt vanlig dag som började med väckning kl 8. i skolan hade vi en ung f.d. missbrukare som gästföreläsare. hans historia var spännande att höra på, och många tankar och funderingar kom upp i huvudet. det är spännande för oss socionomstuderande när folk kommer och berättar. efter skolan ordnade jag mitt loppis-bord (192 på adam & ewa) och senare på kvällen for vi på en lång promenad!
 
Nu när man har långledigt..
(onsdag-måndag) och man kanske skulle kunna tänka sig att sova någon timme längre, så ska ju grannarna vägg i vägg med oss borra sönder väggen mot vårt sovrum.. som om det inte har räckt med några veckors oljud av rörsaneringen och så nu detta! så, halv 9 steg vi upp imorse. när jag ändå håller på och berättar om vad som händer här hemma på vår gata så verkar det som om någon typ har brytit sig in i byggnaden och förrådsrummet. det finns tydliga spår på dörrarna! så sånt är på gång.. hittills idag har jag hunnit städa hela lägenheten, diskat och nu tänkte jag börja med ett skolarbete före jag åker och ordnar upp mitt loppisbord.. vad mer? robb har sommarlov och imorgon är det första maj! planen är marknad och picknick här i vasa och sedan åka till monäs på kvällen. det var väl allt för tillfället. ha det fint ♥

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: