Pysseltipset: gör din egen inredningsstege ♥



Här kommer ett enkelt och fint pysseltips till alla ni pysselsugna typer där ute. i helgen gjorde jag mig en inredningsstege för utomhusbruk på ca 15 minuter och nu står den och ser så fin ut på vår balkong här i Vasa, och jag funderar starkt på att göra en till likadan att ha i monäs någonstans utomhus. tänkte berätta kort hur jag gått till väga när jag gjort min stege...



För att göra en likadan stege som jag behöver du:
♥ En skog med rönnar i. fråga ägaren om du får gallra bort lite rönnar om du inte äger en skog.
♥ En yxa, en såg och en kniv. borrmaskin med borr, hammare och spik.


När du har allt detta ska du göra följande:
♥ Hugg ner passligt tjocka rönnar, du behöver två "ben" och några pinnar som trappsteg
♥ Ta bort kvistar och annat som sprätter runt. tälj toppen av benen så de blir spetsiga.
♥ Placera ut trappstegen där du önskar ha dom och förborra så att det blir lättare att spika.

♥ Spika fast trappstegen i benen och böj spiken på andra sidan. K L A R T !



Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: