Pysseltipset: klä om med nytt tyg på gammalt tyg


Detta pysslade jag med igårkväll. Vi hade en slags förvaringspall, alltså en sorts pall med lock. den hade ett väldigt gammalt tyg på som kanske inte var det allra finaste, så då jag var till ikea föll mina ögon på ett vitrött rutigt tyg och det klädde jag om pallen med igår. först mätte jag ut hur mycket av tyget jag behövde. sedan stansade jag fast tyget i början så det skulle hållas. sedan är allt stansat runt hela kanten inne i pallen (svårt att förklara). sen stansade jag också fast tyget på "kuddelen" och knappen. jättefint blev det :) vi har en till likadan hemma i monäs som jag funderar om jag kanske skulle lägga ett annat tyg på som går att ha som förvaring på våren och sommaren. i den jag gjorde igår kommer jag sen förvara juldekorationer såsom tomtar osv som sen får stå nere i förrådet. hoppas tipset var till nytta :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Väldigt snyggt!

Svar: Tackar och bockar! :)
Linda Sjölund-Åström

2014-12-10 @ 21:05:11 / URL: http://aberrationistiskatankar.blogspot.fi/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: