Lite uppdatering, en helt vanlig tisdag

Jasså, det är alltså tisdag idag och några dagar sedan jag skrev senast (14.2). hoppas alla hade en bra vändag, allahjärtansdag, helg och en bra start på en ny vecka- för det har minsann jag iallafall :) på fredagen fick jag mina efterlängtade geléhjärtan, och förstås extra mycket gos. vi spenderade helgen i monäs och kom mycket senare än vanligt tillbaks till vasa på söndagskvällen, och det berodde på ishockeyn faktiskt.
 
På måndagen tog jag sovmorgon. att starta veckan med en ledig dag är sååå bra! minuset är att man yrar lite när det kommer till vilken dag det egentligen är, men man hinner faktiskt göra väldigt mycket under den lediga dagen. till exempel så bestämde jag mig för att ha en storstädardag igår måndag, så dammsugaren och golvmoppen, dammtrasorna, diskborsten och tvättmaskinen fick jobba lite då. det är aldrig stökigt här hos oss, men lite dammtussar kan man hitta nu som då.. (skulle aldrig kunna bo någonstans var det inte är ordning och reda, kan inte förstå mig på vuxna folk som bara slänger sina kläder huller om buller i högar på golv/stolar osv..) förutom att städa, vädra soffan och tvätta kläder igår hann jag också till minimani med robb för att veckohandla :) skönt att slappna av sedan på kvällen när det är nystädat :)
 
Idag är det tisdag, en helt vanlig tisdag. jag hade skola från kvart över nio till kvart över ett, sedan for jag och robb och besiktade min bil- som som vanligt blir klart godkänd, sedan köpte jag en murgröna från plantagen för tre euro och så for vi hem igen. ikväll har jag förberett en presentation om heroin.. på finska, som jag ska ha imorgon. snart är det dags för dagens hemmaträning, och sedan ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. imorgon har jag skola hela dagen, till halv fyra, och sedan får jag SPORTLOV! wohoo. ha en fortsatt bra tisdag!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: