Nu får det vara nog!

Lite uppdatering..
Halå där allihopa! det var några dagar sedan jag skrev sist, rättare sagt en en vecka sedan ungefär. så vad har då hänt sedan dess? det var alltså sista veckan på praktiken förra veckan och på fredagen bjöd jag på cupcakes i kafferummet, och med barnen hade jag kramkalas. lite sorgligt, men också ganska skönt att praktiken var över och att skolan skulle börja igen. på helgen gjorde vi en hel del. badade bastu, tittade på tv, gjorde klart skolarbete, skruvade robbs bil, var ute en hel del, myste, packade.. osv! på söndag kväll hoppade vi i bilen med piff & puff och for till vasa med fullproppad bil. hela kvällen packade jag upp och pysslade här i lägenheten. riktigt skönt att vara tillbaka igen!
 
Igår började vi skolan igen efter en månads praktik, hade praktikseminarium som var helt kul nog. fortsatte efter lunchen, + en halvtimmes väntan, med "muntlig kommunikation".. som går ut på att ha mötesteknik, möten, föredrag, presentationer, alltså sånt som jag verkligen avskyr! då jag kom hem for jag och robb till käyttöauto och beställde bilsaker, och tog en titt på Q5:orna där, min (för tilfället) drömbil som jag tänkte köpa när jag vinner på lotto, eller om någon där ute känner för sig att köpa en åt mig :) iallafall, efter dräglandet på bilar for vi och veckohandlade och sedan hem igen. på kvällen blev det paradise hotel på tv, finalveckan igång dessutom, och sedan läggdags med värmenallen på ryggen. skönt att somna så. Idag, tisdag var en hemsk skoldag. finska kursen började, och ja, jag vet inte om jag behöver säga mer än så. skynade hem för att tjuta åt robb om mitt glesa ordförråd i finska, svor lite grann, och satt mig ner för att fortsätta på min praktikrapport. sov en timme före kvällsmaten, robb tillredde supergod kassler med franskisar, och jag gjorde sallad och sås.

Efter kvällsmaten gick vi ut och skottade bort snö från våra bilplatser och gick en sväng runt här i vöråstan. då vi kom in igen bytte vi om till träningskläder och hade lite hemmaträning. har man inte råd att gå på gym, så är hemmaträning minst lika bra tror jag :) är man två blir det ännu roligare. Denhär månaden, och några månader framöver tänkte jag varje vardagskväll ha träning hemma. Nu får det vara nog med allt gottisätande. chips, godis, bulla och sånt måste jag helt enkelt sluta med nu. under det senaste halvåret har jag ätit allt för mycket godsaker, vilket har gjort att jag gått upp några kilon och samlat lite bulladeg på magen, om man kan säga så. Nu ska fläsket bort! mindre vitt bröd, mindre vitt ris/pasta, lite potatis, mer grönsaker, samt promenera och ha hemmaträningen, så hoppas jag på en lite fastare kropp än vad jag har nu. Jag har laddar ner en app till min platta från google play som jag använder då jag tränar. Daglig workout heter dessa appar och är helt gratis! någonstans måste man ju börja, rekommenderar apparna till alla som inte har råd med gym, och inte är ute efter alltför hård träning :)


DET blev mycket text. Nu ska vi bara ta det lungt, äta grönsaksstavar och se på paradise hotel före läggdags. ha en fortsatt bra tisdag allihopa :)

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

SV: Tack! <3 Ja ska göra he :)

2014-02-04 @ 21:36:58 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: