Enkelt och gott!

Så, jag bakade lite igår och idag. igår gjorde jag marräng, och det som inte rymdes på plåten fick bli till en enda stor marräng som jag idag gjorde till en marrängtårta! och guuu så god den var. receptet har ni på bilden. bara att göra en vanlig marrängsmet och grädda den i 150 grader någon timme, sedan vispa grädde och smeta det ovanpå. jag använda jordgubbar och banan som bär att ha ovanpå, men hallon, blåbär och alla andra bär passar säkert precis lika bra :) som pricken på i:et hackade jag choklad att strö på också. enkelt och gott ♥

Jag testade också att göra chokladkexen som Amanda hade gjort till klassträffen i tisdags, men tyvärr lyckades jag inte lika bra med dem. amandas blev sega, mjuka och goda, mina blev skarpa som sten? om man värmer dom lite i mikron före går det att äta.. haha! men hallå, jag är ju ingen bagare heller.. jag är ju kock ;) nå, bättre lycka nästa gång :)


 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: