Julkul: vimplar med text ♥

Här ser ni ett litet pysselprojekt som jag höll på med i söndags och igår. just det, vimplar! är lite osäker ännu var det hela ska hänga, så för tillfället finns det ovanför vardagsrumsfönstret! så hur gör man då vimplar? ja det är ju inte så jättesvårt. 1. jag for till sinooperi och köpte med mig ganska tjockt papper i a4:ans storlek i färgerna rött, grönt och grått. sådär lagom juliga färger alltså. även "gammalt" band att fästa det hela på. 2. jag vek pappret på mitten (= i mitten av långsidan) och klippte ut två "triangelformar" per papper (obs. se till att klippa rätt - alltså så att det blir som näbbar..) 3. jag limmade ihop "näbbarna" hängandes i bandet. 4. jag skrev c h r i s t m a s på vimplarna. 5. jag hade robb att hänga upp vimplarna. så gick det alltså till när jag gjorde mina julvimplar :) 

 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: