På jakt efter en klänning till bloggjulfesten..

Halåå alla ni som kikar in på min blogg! imorse klockan 9 hade jag först besök av en klasskompis och vi sammanställde en gruppuppgift på ca en timme med deadline idag klockan fyra. så något mer har jag inte funderat på skolarbeten ännu idag. jag har istället varit in till stan på jakt efter en klänning till bloggjulfesten den 28 november. hur svårt ska det egentligen vara att hitta en klänning, tänkte jag före jag for.. svar till mig själv till bakåt i tiden: jättesvårt linda! det finns typ bara små fjuttiga kortklänningar som är tajta som korvskinn och är till för partynissar på 14-16 år. okej bra att veta, varför kunde du inte säga det lite tidigare? sååå.. tror ni att jag köpte med mig någon klänning hem? .....



NEJ! men jag hittade dock en eller två som skulle kunna vara en möjlighet. tänkte fara tillbaks in till stan ikväll och ha robb med mig som kan hjälpa mig stänga dragkedjan på ryggen och säga sin åsikt, haha! jag har säkert provat 50+ klänningar idag, men ingen har riktigt känts som jag.. ska vi slå vad om att det kommer att komma hur många fina festklänningar som helst i början av december? haha! okej, men lite nytta fick jag väl gjort idag- jag har köpt en julklapp som skall ges till en speciell person på julfesten (hihihihehehehohoho vem kan det vara??) och så har jag förstås lunchat med.. mig själv, på arnolds! tonfiskbagel, trip och en donits :) sen har jag också varit och ordnat upp mitt loppisbord.. det var den eftermiddagen det!


Psst.. jo jag har nog några plan B klänningar i garderoben, mend et är ju alltid roligt med nytt :D 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Alltså visst var det skralt med julfestklänningar i Vasa! Hur svårt som helst att hitta någonting passande. :(

Svar: Ja he va e verkligen! okej, he fanns nou några fina klänningar såde överlag, men int hande riktiga festblåsan! he fanns egentligen it na langklänningar alls i min smak! men vi kan slå vad om att e kommer at kom massor me nya langa fina klänningar ti jul.. pfff!! dessutom vill man jo kanski int lägg en hejl förmögenhejt på en klänning tå man e studerand.. oj suck! men, ja har backupklänningar.. o en plan b!
Linda Sjölund-Åström

2014-11-13 @ 15:57:51 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Emmy's Life

Oj, det låter inte så bra.. jag som ska ut på samma klänningsjakt imorgon :o

Svar: Hehe, ja det var bara en liten förvarning vet du ;) vi ska hoppas att DU iallafall hittar något som passar dig :)
Linda Sjölund-Åström

2014-11-13 @ 19:33:37 / URL: http://emeliematkoski.blogg.se/
Postat av: Andreas

He känns skönt att vara kar tå jag int måst köp en ny kläning ti varenda ny evenemang jag ska fa åpå! ;)

Svar: Haha, ja.. Varför ska de va sådär besvärligt att va kvinno va? :D
Linda Sjölund-Åström

2014-11-14 @ 14:20:08 / URL: http://aberrationistiskatankar.blogspot.fi/
Postat av: Sandra A

Ska bli jätte roligt att se vad alla har på sig! :D Själv orkade jag inte köpa något nytt utan tar nog en gammal ur skåpet bara! :)

Svar: Ja det ska det faktist! och vem som månne har den snyggaste klänningen :) jag har ännu inte köpt någon klänning, men har en annan idé nu för tillfället :)
Linda Sjölund-Åström

2014-11-15 @ 10:56:01 / URL: http://Sandramarias.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: