Ålandsresan, dag 4 ♥

Nu har vi kommit till dag fyra på åland, söndagen, även kallad den hurttiga dagen!? Vi var ute redan ganska tidigt och hade som plan att cykla en liten bit. okej, dendär lilla biten blev cirkus 25 kilometer! i motvind.. och uppförsbackar. nåja, vi cyklade först till Järsö, tillbaks hemåt via centrum, hamnen.. ja, ungefär så.





I Järsö är det FINT. halå, landet är alltid fint! och där kan man också stanna på café en stund. Stickstugan hantverk & café heter stället och det måste nog vara det mysigaste cafét som finns tror jag! bakverken där är helt utsökta och typ nygräddade? jättemumsiga bakverk hursomhelst! För mig blev det en äppelpajsbit, som fortfarande var varm och robb tog en pannacottacake med havtornsgelé som var hur god som helst! 




Robb drack kaffe och det förtjänade två svartvita bilder, för de blev häftigare så än i färg :)





Där nära intill cafét finns en hage med hästar, en liten gårdsloppis där det säljs gamla saker, hehe! och ett växthus/ hus för växter och grönsaker och blommor :) vackert och mysigt! ett sånt vill jag också ha hos oss sedan i framtiden :)




När vi cyklade hemåt från Järsö igen stannade vi till vid vägkanten där det fanns en hästhage en liten bit från vägen. jag, som red förr, och tycker hästar är gosiga ville förståss gå fram till dom och gosa lite med dom. och där nere i hörnet ser ni ju hur barnsligt överlycklig jag var att se på hästarna, hehe :)

 


När vi var färdiga med att vara hurttiga for vi till robbs kusiners stugor i djurvik. drack kaffe och te, åt plommon direkt från trädet och gick med koppartråd över vattenledningar (som inte fungerade för mig, men nog för de andra).. sedan for vi till hesburger (för när man har varit hurttig får man äta sånt!) och senare på kvällen for jag, robb och robbs ena kusin, sonja, och spelade äventyrsgolf :) jag vann, wohoo! sedan såg vi på lite lindy hop dansande och lyssnade på bra musik. 




Nästa dag, måndagen och sista dagen var vi uppe från morgonen, packade våra väskor och fikade med robbs kusiner i lägenheten. kaffe, te och lingon-kola-paj ! mums :) där dunt en tvåtiden sade vi hejdå och for till terminalen på mariehamn, körde på båten och for hemåt igen. Jag hade gärna stannat längre, men det får bli nästa gång :) jag och robb shoppade på tax free, jag träffade på en klasskompis på båten, gick omkring, satt och tittade ut över havet i väntan på åbo hamn. sedan körde vi raka vägen hem till vasa för att sova lite före första skoldagen!

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Ni ser verkligen ut att ha det alldeles underbart! :D

Svar: Ja det hade vi också :)
Linda Sjölund-Åström

2014-09-03 @ 12:39:31 / URL: http://oslofru.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: