Nykarlebyveckan och juthbackamarknaden

 
Denna vecka har det varit nykarlebyveckan och det har varit program varje dag. tex så var det kulturnatten i torsdags och igår och idag juthbackamarknad. jag satsade bara på juthbackamarknaden iår. for till nykarleby lite efter fem igår och mötte upp med jennifer, vincent och sonja på marknaden. de hade då redan gått ett varv. hängde på och trängdes bland folkmassorna. efteråt gick vi ett varv till eftersom jag inte sett allt. en del fint finns det väl nog på denna stora loppmarknad, men det mesta är ju nog skrot! 



Jag fyndade iallafall 5 saker på marknaden iår. en "pippitröja" för 20 lappen, godisremmar såklart, audiringar+text 4 euro och sist men inte minst en gammal minolta hi-matic f för 10 euro! den ser ut att vara i väldigt bra skick, får hoppas nu bara att den fungerar också, gör den inte det får den väl bara stå på hyllan och se fin ut då. Var ni på marknaden och vad fyndade ni? :)





Efter att vi tittat igenom nästan allt på marknaden hängde johan på och vi gick in till stan för att äta. Ingen av oss hade ännu testat "nya" Cindy's burges, så de fick stå för vår mat. Jag och jennifer tog varsin Cindy's original måltid och johan tog en storraggar-måltid! måste säga att det var väldigt gott faktiskt och att jag nog kommer besöka Cindy's igen inom snar framtid! gillade också inredningen där, 80- tals rockkänsla. Cindy's burgers får 9 av 10 poäng av mig! 


 
 
 
Tack för igår!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: