BRÖLLOP?

 
 
 
Jag drömde en så knäpp dröm inatt. Jag drömde att vi gifte oss. Det att vi skulle gifta oss var inte knäppt utan hur det hela gick till. Vi hade planerat bröllop en stund och en kväll när jag och robb är hos några kompisar så säger han att vi gifter ju oss på måndag, om två dagar. Då hade han gått och planerat och bokat vigselplats och datum utan att informera mig. Där satt jag och hade varken klänning eller något annat för den delen heller. Panik! Inte hade vi bjudit några gäster heller och vi började skicka sms att "jo alltså vi gifter ju oss nu på måndag så ni kan ju komma till gamla möbelaffären i Nykaabi kl...." till alla våra vänner och släktingar. Och jag kan lova att gamla möbelaffären i nykabi såg mycket häftigare ut i min dröm. perfekta platsen för bröllop! Jag tror att vi bestämde oss för att flytta fram bröllopet iallafall för att hinna planera bättre. dock såg det inte ut som att vi skulle ha planerat så värst mycket iallafall. Där gick då jag och robb hand i hand ner för en trappa till där vi skulle vigas och robb storgrät hela vägen. Gästerna satt i vad som såg ut som en biosalong. Någon bröllopsfest hann jag inte drömma om. Tur att det inte var påriktigt! Nu vet jag iallafall att robb inte får gå och boka något utan mig när bröllop väl blir aktuellt!
 
 
 
Och bröllop blir det väg nog en vacker dag, men inte på några år. Tur att man får drömma!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: