Om veckan i ruka!

Nu är vi hemma igen efter en superkul sportlovsvecka i Ruka. jag ser att jag inte fått en endaste fråga i min lilla frågestund, vilket ju gör mig lite besviken faktiskt. något måste det ju finnas ni vill veta, för ni vet ju ändå inte allt. så, inga frågor- inget pris var det! ni får skylla er själva helt enkelt :) Nu tänkte jag iallafall berätta lite kort om vår sportlovsvecka i Ruka!






Vi startade på måndag morgon, pausade vid zeppelin utanför uleåborg för att kolla in stället och äta mat. framme i Ruka var vi på eftermiddagen klockan halv fem, vi checkade in, åt kvällsmat och inte så mycket mer den dagen. i hotellpriset ingick tre dagars liftkort, så på tisdagen efter hotellfrukosten blev det fem timmar i backen! det har varit mulet hela veckan, endast 10 minuter solsken, men kul har det varit ändå! på kvällen åt vi på kuusamon tropiikkis restaurang och plaskade sedan runt i vattnet. på onsdag efter frukost blev det sju timmar i backen, sen men god middag på pizzeria ruka och tv tittande. på torsdag efter frukosten var vi åtta timmar i backen, åt kvällsmat på skibistro och på kvällen tog vi det bara lungt. på fredag, sista dagen, åt vi frukost, gick på en kort promenad, packade i bilen och checkade ut. efter det for vi till oulanka nationalpark/pieni karhunkierros och gick 4 kilometer. bilder därifrån kommer imorgon!






Här ser ni mig i backen!




Så fint med all snö i träden uppe i backarna !









 
Två mörbultade personer efter tre dagar med totalt ca 20 timmars rännande :)

Kommentarer
Postat av: Jarina

Men åååh nu vill jag också till Ruka! Verkar ha varit helt underbart där. :)

Svar: Det har varit super! :)
Linda Sjölund-Åström

2015-03-01 @ 18:55:11 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: